Novinar N1 Staš Zgonik je prejemnik nagrade Čuvaj za izstopajoči novinarski dosežek

6. 12. 2024, 22:00 | Uredništvo
Deli
Novinar N1 Staš Zgonik je prejemnik nagrade Čuvaj za izstopajoči novinarski dosežek (foto: N1 Slovenija)
N1 Slovenija

Dosje, v katerem je razkrinkal sporne prakse pri oglaševanju prehranskih dopolnil, je novinarju N1 Stašu Zgoniku prineslo odmevno nagrado.

Novinar N1 Staš Zgonik je prejemnik nagrade Društva novinarjev Slovenije za izstopajoče novinarske dosežke v minulem letu. Nagrado Čuvaj/Watchdog 2024 mu je društvo podelilo za dosje v rubriki Poglobljeno, v katerem je razkrinkal sporne prakse pri oglaševanju prehranskih dopolnil.

Dosje o zavajanjih pri oglaševanju prehranskih dopolnil je Društvo novinarjev Slovenije (DNS) prepoznalo kot izstopajoč novinarski dosežek v Sloveniji v minulem letu in mu zanj podelilo nagrado. Zgonik je v njem sistematično razgalil sporne prakse na tem področju in opozarjal na to, da država ne naredi vsega, kar bi lahko. Na podlagi njegovih člankov so državne institucije po več mesecih napovedale spremembe.

Staš Zgonik je ob prejemu nagrade DNS za spletni portal N1 dejal: "Veseli me, da je moje delo prepoznano in da sem sprožil tudi kakšen razmislek na ravni države. V sodobni družbi, v kateri nam neprestano prodajajo reči, ki jih ne potrebujemo, in ki iz nas prepogosto ustvarja bolnike, da bi nam lahko ponudila ‘zdravilo’, se mi ta mala zmaga na področju oglaševanja prehranskih dopolnil zdi pomemben dosežek. Ne delam pa si utvar. Boj proti poplavi zavajajočih obljub v omreženem svetu je praktično nemogoče dobiti. Želim si, da bi uspeli bolje zaščititi vsaj starejše, ki so s svojimi pogosto skromnimi pokojninami glavna tarča spretnih trgovcev z navideznim zdravjem."

Društvo novinarjev je v obrazložitvi nagrade za Staša Zgonika zapisalo: "Z novinarsko preiskavo, kako v Sloveniji oglašujejo in prodajajo prehranska dopolnila, je razgalil brezsramen poslovni model: zaslužek je bistveno večji od vsote izrečenih glob, zato se podjetju zavajanje ljudi, celo ko gre za njihovo zdravje, izplača. Natančno je popisal metode zavajanja ljudi, pri katerih za dovolj denarja sodelujeta tudi zdravnik in celo ena od univerz, kot tudi nemoč pristojnih inšpekcij. Opozoril je, da gre za poslovni model, ki ga z objavo oglasov, tudi na javni RTV, na koncu podpirajo še mediji, katerih osnovno novinarsko poslanstvo je s tem v neposrednem nasprotju."

Slovensko podjetje zaposlenim nenadoma začelo deliti odpovedi: "Poklicali so jih ob pol dveh in jim dali v podpis papirje"

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji