A. B./STA | 31. 8. 2022, 08:00
Ste na e-skiroju kot strela z jasnega "švigali" mimo pešcev? Nič več!
Električni skiroji in električna kolesa so odlična alternativa avtomobilom za krajša potovanja, njihova uporaba je v zadnjih mesecih posledično narasla tudi v Sloveniji. A nekateri meščani nad njimi niso navdušeni, saj s svojo hitrostjo ogrožajo druge udeležence v prometu.
Kljub temu da so e-skiroji na slovenskem trgu relativno nov način prevoza, so med mnogimi državljani hitro postali izjemno priljubljeni. Vsekakor je dobrodošlo tudi to, da ne onasnežujejo okolja, a po mnenju mnogih se pri tem pozablja na to, da so lahko v prometu tudi nevarni.
Po trenutni zakonodaji se namreč e-skiroji enačijo s kolesi, zato zanje veljajo enaka pravila za vožnjo in parkiranje, mnogi pa lahko presežejo tudi hitrost do 30 km/h. Čeprav je čelada za obojne priporočena pa te mnogi še zmeraj ne uporabljajo.
Zeleni Bolti v prestolnici razdelili javnost
Pred kratkim smo že pisali, da so zeleni Bolti, sicer v lasti istoimenskega podjetja, katerih barva je postala po prestolnici hitro prepoznavna, razdelili mnenja o tem, ali je njihova uporaba varna in predvsem njihovo parkiranje primerno. Nekateri e-skiroji so namreč kar "odvrženi" po pločnikih, parkirani ob drevesih in prometnih znakih.
Model Bolta v Ljubljani sicer deluje po principu "obveznega parkiranja," kar pomeni, da lahko uporabniki te parkirajo na le vnaprej določenih mestih, a glede na mnoge pritožbe meščanov ni tako.
Kako nevarni so električni skiroji?
Skiroji so sicer izjemno priročni, tako za daljše kot krajše razdalje, a je lahko vožnja z njimi nevarna. Nekateri uporabniki namreč z njimi ogrožajo tudi druge udeležence v prometu.
Pri večji hitrosti se je z njimi težko pravočasno ustaviti, v primeru močnejšega zaviranja pa lahko uporabniki na njih tudi izgubijo ravnotežje.
Največja težava se zato po mnenju meščanov skriva v neprilagojeni hitrosti, kar je v svojih izjavah poudaril tudi ljubljanski župan Zoran Janković. Skupaj s podjetjem Bolt so se zato odločili s 1. oktobrom uvesti omejitev hitrosti.
Po peš conah nič več 30 km/h!
Janković se je v namen prilagajanja in omejevanja hitrosti e-skirojev sestal z vodstvom podjetja Bolt, ki v Ljubljani posoja električne skiroje.
Pri Boltu so sprejeli zahtevo Mola, da hitrost električnih skirojev v peš coni omejijo na pet kilometrov na uro. Poleg tega bodo na Molu v peš coni označili mesta, kjer uporabniki lahko skiroje pustijo.
Župan in vodstvo podjetja Bolt dogovora še nista uradno podpisala, dogovorili pa so se, da naj bi nova pravila začela veljati 1. oktobra.
Ne pozabite: upoštevajte pravila, ki veljajo v primeru uporabe e-skiroja
Uporabniki med vožnjo z električnimi skiroji mnogokrat pozabljajo, da so udeleženci cestnega prometa in ne upoštevajo pravil, ki jih morda ne bi bilo treba niti zapisati, saj sledijo osnovnemu spoštovanju varnosti v prometu.
Zato ne pozabite:
- Uporaba slušalk in mobilnih telefonov je med vožnjo e-skiroja prepovedana. Kazen znaša 120 evrov.
- Največja dovoljena hitrost je e-skirojem omejena na 25 km/h.
- Obvezni sta sprednja (bela) in zadnja (rdeča) luč.
- E-skiro lahko vozi le voznik, starejši od 14 let oz. otrok, starejši od 12 let, če ima kolesarsko izkaznico.