R.S. | 3. 11. 2022, 10:25 | Vir: STA

Ste že videli velikega plišastega medveda pred lutkovnim gledališčem? Za njim se skriva nekaj temačnega

Uredništvo

Postavili so interaktivno vitrino z velikim medvedom, kjer je mogoče s pritiskom na gumb slišati pretresljive zgodbe ...

Velik plišast medved pred lutkovnim gledališčem v Ljubljani bo do 9. novembra opozarjal na stiske otrok, ki so preživeli spolno zlorabo in potrebujejo pomoč. Plišasti medved je del kampanje Če prijaviš, lahko ustaviš!, ki jo izvaja Inštitut za zaščito otrok Lunina vila.

Postavili so interaktivno vitrino z velikim medvedom, kjer je mogoče s pritiskom na gumb slišati pretresljive zgodbe, ki jih medvedu zaupajo otroci in s katerimi se srečujejo v Lunini vili. Hkrati lahko obiskovalec posname sporočilo za vse otroke, ki doživljajo nasilje.

"Otroci so nemočni in naša odgovornost je, da jim pomagamo. To lahko storimo s prijavami in z lajšanjem dostopa do strokovne psihoterapevtske obravnave," poudarjajo na inštitutu. Sredstva v okviru kampanje zbirajo s SMS-i in posebnimi medvedki, ki so jih poimenovali medvedki podpore.

Profimedia

Nasilje nad otroki se je v času epidemije covida-19 povečalo kar za deset odstotkov, posledice, ki jih zloraba pusti na otrocih, pa so nepredstavljive, opominja Jerica Okorn z inštituta. S kampanjo želijo izpostaviti, kako pretresljivo izkušnjo za otroka pomeni spolna zloraba. Okrevanje po zlorabi je po besedah Okornove dolgotrajno, zlorabljeni otrok pa nujno potrebuje ustrezno psihosocialno pomoč.

Uredništvo

Žrtev spolnega nasilja je vsak peti otrok, ob upoštevanju žrtev čustvenega in fizičnega nasilja pa je teh še občutno več, navajajo na inštitutu. Po njihovem opozorilu policija letno obravnava približno 80.000 različnih kaznivih dejanj nad otroki, od tega več tisoč primerov nasilja v družinskem okolju.

Spolni napad v otroštvu po evropskih raziskavah doživi od deset do 20 odstotkov otrok. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije pa je žrtev spolne zlorabe vsaka peta deklica in vsak sedmi deček, so še zapisali na inštitutu kot izvajalcu kampanje, ki jo je omogočila Merkur zavarovalnica.

Novo na Metroplay: Za komisarja dati Janšo? | N1 podkast s Suzano Lovec