Partnerica predsednika vlada je znana po svojem aktivističnem delovanju. Bo pritisnila tudi na Roberta Goloba?
Po odmevnem boju za zaščito nutrij, ki pa nazadnje vendarle ni obrodil sadov, se je izbranka slovenskega premierja Roberta Goloba, sicer znana aktivistka za pravice živali, vključila v še eno kampanjo - tokrat za zaščito kokoši.
View this post on Instagram
Kletke v velikosti A4 formata
Gre za novo kampanjo društva AETP, ki od vlade zahteva prepoved krute reje živali v kletkah. "Društvo AETP je s 6. majem 2024 začelo kampanjo Slovenija proti kletkam, ki se zavzema za opustitev reje kokoši nesnic in svinj v kletkah. Kampanja vsebuje peticijo, ki od vlade zahteva prepoved kletk na zakonodajni ravni," so v društvu zapisali na svoji spletni strani.
Pojasnili so, da več sto tisoč kokoši nesnic iz baterijske reje v Sloveniji še vedno biva v kletkah, kjer imajo na voljo uporabno površino v velikosti enega A4 papirja. Izpostavili so, da kokoši zaradi prisilnega bivanja na tako omejeni žičnati površini doživljajo tako psihično kot fizično trpljenje.
V omejujočih kletkah pa ne živijo le kokoši, temveč podobno usodo doživljajo tudi prašiči. "Matere svinje preživijo v izjemno omejujočih kletkah približno eno tretjino svojega življenja. V času prasitve in laktacije ter v času umetne osemenitve in zgodnje gestacije. Ukleščene v kletkah ali omejene na stojišča lahko naredijo zgolj korak naprej ali nazaj, obrniti se ne morejo," so zapisali in poudarili, da je oboje stalna praksa tudi v Sloveniji.
Nadejajo se konstruktivnega dialoga
Po njihovih besedah je kampanja namenjena tako izobraževanju slovenske javnosti kot tudi pritisku na vlado, da bi na podlagi znanstvenega konsenza o vplivu kletk na dobrobit svinj in kokoši opustila prakse reje v kletkah. V društvu AETP tako k podpisu peticije in k sodelovanju pri kampanji vabijo slovenske državljane in državljanke. Nadejajo se tudi konstruktivnega dialoga z rejci, s stroko in z zakonodajalcem.
Tina Gaber je kampanjo podprla na Instagramu, kjer je delila več objav. Najprej fotografijo, ki sporoča, da se bo začela nova kampanja, nato še nekaj objav različnih uporabnikov, ki navajajo svoje razloge za priključitev kampanji in pozivajo k podpisu peticije.
Čeprav je namen očitno dober, pa bi se vseeno lahko našel kdo, ki bi se mu zdelo sodelovanje v kampanji, ki ima cilj pritiskati na vlado, čeprav spiš v isti postelji s predsednikom vlade, vsaj malo nenavadno.
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"