Mariborska občina si je nehala zatiskati oči: prenovili bodo Titov most (ki še komaj stoji)

22. 1. 2025, 13:10 | N. V.
Deli
Mariborska občina si je nehala zatiskati oči: prenovili bodo Titov most (ki še komaj stoji) (foto: Wikipedia/Miha Kukovec)
Wikipedia/Miha Kukovec

Na Mestni občini Maribor so priznali, da je prišel čas za ukrepanje, saj je za zagotavljanje varnosti uporabnikov in ohranitev tega zgodovinskega objekta potrebna obsežna sanacija.

Titov most, eden najbolj prepoznavnih simbolov Maribora, bo v bližnji prihodnosti doživel prenovo. Po več kot 60 letih uporabe namreč že kaže resne znake obrabe: v sled delovanja obtežb, zunanjih vplivov in podobno. Na Mestni občini Maribor so za Metropolitan potrdili, da so rezultati izvedene statično dinamične analize pokazali potrebo po sanaciji mostu za zagotovitev njegove nadaljnje uporabe: "V sled izvedene statično dinamične analize osrednjega dela Titovega mostu je bilo ugotovljeno, da bo za zagotovitev nadaljnje uporabe Titovega mostu treba izvesti kratkoročne in srednjeročne ukrepe."

Titov most skozi čas: od gradnje do današnje potrebe po prenovi

Titov most, ki povezuje levi in desni breg Drave, je bil zgrajen med letoma 1961 in 1963, gradnjo pa je izvedlo podjetje Tehnogradnje Maribor. Njegova zadnja večja sanacija je bila izvedena leta 1993, ko so prenovili in preuredili voziščno konstrukcijo.

Dotrajan most

Po ugotovitvah statično-dinamične analize, ki so jo izvedli na podjetju Ponting, so danes ključne težave:

  • Korozija kablov in sidrišč: Zaradi dolgotrajnega zamakanja na več delih konstrukcije je prišlo do obsežne korozije kablov in njihovih sidrišč. To zmanjšuje nosilnost in varnost mostu.
  • Slaba hidroizolacija: Nezadostno izvedena hidroizolacija omogoča zamakanje skozi dilatacije in odvodne cevi. Voda se kopiči v konstrukciji in povzroča propadanje betona in armature.
  • Poškodovana ležišča: Mnoga ležišča mostu so korodirana, pri nekaterih je funkcionalnost že resno ogrožena.
  • Nedoseganje potresnih standardov: Most ni bil projektiran za potresno odpornost, kar povečuje tveganje v primeru naravnih nesreč.

Zakaj sanacija – ne pa novi most?

Tokrat je projektivno podjetje pripravilo stroškovno oceno za dva možna scenarija – sanacijo obstoječega mostu ali gradnjo novega. Na Mestni občini Maribor so pojasnili, da je bila na podlagi te ocene sprejeta odločitev o sanaciji: "Sočasno z izdelavo statično dinamične analize je projektivno podjetje izdelalo tudi stroškovno oceno tako sanacije kot tudi izgradnje novega mostu. Na podlagi izdelane stroškovne ocene je v tem trenutku smiselna in izvedljiva sanacija obstoječega mostu."

Odločitev za sanacijo so utemeljili tudi na dejstvu, da je Titov most kljub svoji starosti še vedno funkcionalen in varen za uporabo, če se izvedejo ustrezni sanacijski ukrepi. "Po ocenah projektantov (statikov) bi Titov most z izvedbo določenih sanacijskih ukrepov lahko služil svojemu namenu še nadaljnjih 30 let," pravijo na občini. Gradnja novega mostu pa bi pomenila bistveno višje stroške in daljši čas izvedbe, kar bi imelo večji vpliv na prometno povezanost mesta.

Vpliv vpisa v register kulturne dediščine

Titov most je vpisan v register kulturne dediščine Slovenije, kar zahteva spoštovanje predpisov in standardov za ohranjanje tovrstnih objektov, zato bodo vsa dela izvedena skladno z veljavnimi predpisi, ki veljajo za objekte kulturne dediščine. Na Mestni občini Maribor poudarjajo, da je kljub temu njihova glavna prioriteta zagotavljanje varnosti uporabnikov mostu.

Kdaj bodo začeli prenavljati most?

Na to vprašanje nam na Mestni občini Maribor za zdaj še niso mogli odgovoriti natančno. Sanacija mostu se bo lahko začela šele po dodatnih raziskavah in izdelavi izvedbenega projekta, so nam pojasnili, da trenutno ne morejo napovedati točnega datuma začetka ali zaključka sanacijskih del, saj je projekt še v fazi priprave.

Tako trenutno še tudi ni mogoče podati točne ocene stroškov sanacije: "O konkretnih številkah je lahko mogoče govoriti samo na osnovi izvedbene dokumentacije." Obsežnost del in zahtevnost prenove pa bo verjetno zahtevala večmilijonsko investicijo.

Promet

Tudi ureditev prometa v času gradnje bo obdelana v izvedbenem načrtu sanacije Titovega mostu. A na občini že imajo idejo, kako bi lahko potekal promet med sanacijo: "Predvidoma bo promet v času sanacijskih del preusmerjen na eno polovico mostu in na druge mostove."

Še zadnjič smo brezskrbno okrasili hišo z lučkami: po novem bo v Sloveniji obvezno ugašanje razsvetljave ponoči (ne igrajte se, lahko vas doleti mastna kazen)

Novo na Metroplay: "Treba je poznati žalost, nesrečo in poraz, da lahko ceniš vse te uspehe" | SIDDHARTA INTIMNO