R. K. | 5. 12. 2022, 20:00
Tudi vas modra kovinska posodica, ki so jo uporabljale že naše babice, spominja na otroštvo?
Marsikdo izmed nas je že kot otrok opazoval, kako so naše mame večkrat na dan odvijale modri pokrovček. Pogosto so ga odvili celo naši očetje. In še danes jo uporabljata oba spola.
Zagotovo se vsi dobro spominjamo modre NIVEA posodice, ki je bila in je še vedno nepogrešljiv del kozmetike naših mam. A najbrž le redko kdo ve, da je klasična Niveina krema za nego kože na trgu že več kot 110 let. Uporabljale je torej niso le naše mame in babice, temveč tudi prababice. Ker je bila prva krema za roke, ki so jo lahko razvažali po svetu, ne da bi se pokvarila, jo imenujejo celo "mati vseh krem".
Kremo NIVEA za kožo so prvič predstavili v Hamburgu leta 1911. Že nekaj let za tem je bila na na voljo na vseh celinah - sprva sicer v drugačni embalaži, ki je bila najprej rumena z zelenimi napisi. V klasični modri embalaži, ki jo še danes najdemo v skoraj vsaki slovenski kopalnici, je na police trgovin prišla leta 1925.
Najbolj prodajana krema na svetu
Razvoj kreme je omogočilo odkritje emulgatorja, ki ga je nemški kemik dr. Isaac Lifschütz patentiral kot eucerit. S pomočjo tega odkritja je bilo v kremi mogoče kombinirati vodo in olje, kar sta prepoznala podjetnik dr. Oscar Troplowitz in dermatolog prof. Paul Gerson Unna.
Skupaj sta razvila formulo za prvo kremo, ki so jo lahko razvažali po svetu, ne da bi se pokvarila njena kakovost ali konsistenca. Ime, ki sta ga za kremo izbrala, izhaja iz latinske besede nix, nivis, ki pomeni sneg.
Kmalu je postala najbolj prodajana krema v svetovnem merilu, k čemur je po mnenju proizvajalca pripomogla predvsem njena vsestranskost. Kot trdijo v podjetju, je primerna za vse tipe kože, otroke in odrasle v vseh letnih časih, poleg tega pa se ponaša tudi s tem, da ne vsebuje konzervansov.
Škatlico je navdihnila slovita umetnostna šola
Tako prvotni dizajn kot znamenito modro škatlico sta navdihnili slavni umetnostni gibanji. Prvotno rumeno različico, okrašeno s prefinjenimi viticami, je navdihnil slog art nouveau, ki je bil v Evropi popularen od leta 1890 do prve svetovne vojne.
Ko so leta 1925 uvedli modro škatlico, pa so se zgledovali po slavni nemški umetnostni šoli Bauhaus, ki je na mnogih področjih odločilno vplivala na dizajnerske koncepte, kot jih poznamo danes.
Zaradi svoje prepoznavnosti so različice škatlic kreme NIVEA doma tudi v številnih muzejih in zbirkah dizajnerskih predmetov po vsem svetu in spadajo med ene najuspešnejših embalaž v zgodovini potrošniškega blaga blagovnih znamk, je prepričana Mateja Peršič iz podjetja Beiersdorf. K temu dodaja še eno zanimivost: "Sestava zaščitene modre barve je skoraj tako varovana skrivnost kot formula same kreme."
Vsi do zdaj prodani lončki bi skoraj dosegli Luno
Razkrila je tudi, da so vsi aluminijasti lončki klasične kreme za evropsko tržišče izdelani na sedežu podjetja v Hamburgu. Tam vsak dan izdelajo 500.000 modrih lončkov in naredijo 50 ton kreme. Letno torej izdelajo kar 125 milijonov lončkov, ki so napolnjeni z 12.500 tonami kreme.
"Če bi v vrsto postavili vse lončke kreme NIVEA, ki so bili prodani do današnjega dne, bi skoraj lahko dosegli Luno," je povedala Peršičeva.
K prepoznavnosti kreme so vplivale tudi reklamen kampanje, ki so se jih v podjetju pogosto lotevali. V enem izmed oglasov je leta 1945 nastopila celo mlada Marilyn Monroe.
Kaj je tisto, kar v nas vzbudi nostalgijo?
Modro škatlico smo dobro poznali tudi v časih Jugoslavije. Marsikdo se spominja, kako so naše mame zjutraj in zvečer odvijale modri pokrovček. Kremo so ob različnih priložnostih v kožo vtirale tudi nam, ki smo bili takrat še otroci. Tudi zaradi tega njen vonj še danes marsikoga spominja na otroške dni.
Da je prvo srečanje s kremo pogosto povezano s pozitivnimi spomini iz otroštva, meni tudi Peršičeva: "Na otroštvo spomni dišava v kremi, ki združuje bergamotko, pomarančo, sivko, vrtnico, španski bezeg in šmarnico."
Nekoliko mlajšim morda ni tako znano, da so slovito NIVEA kremo naši očetje in dedki nekoč uporabljali celo za britje ali nego po britju.
Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah