D. D. | 23. 9. 2023, 13:12
Upokojenci zaskrbljeni: bodo brezplačne vozovnice kmalu preteklost?
Razlog je velika gneča in posledično nervoza ljudi na avtobusnih postajališčih.
Leta 2020 so se upokojenci lahko razveselili brezplačnih vozovnic za medkrajevni promet. Vse od takrat pa se na avtobusih pojavlja velika gneča, zato zdaj odločevalci razmišljajo, da bi začeli upokojencem medkrajevne avtobusne prevoze zaračunavati.
V mojem prvem mandatu ministrice @mzi_rs sem zagotovila brezplačni javni prevoz za upokojence po celi Sloveniji. Kar se kaže kot odličen ukrep saj se je uporaba pri upokojencih povečala za 3x. Po reorganizaciji vlade javni prevoz spada v delokrog @mope_rs.
— Alenka Bratušek (@ABratusek) September 21, 2023
"Možnost, da bi trenutnim imetnikom brezplačnih vozovnic začeli zanje nekaj zaračunavati, je eden od možnih ukrepov, da bi se v prihodnje izognili gnečam, predvsem na avtobusih, ki vozijo na Obalo oziroma Bled in Bohinj," so enega izmed mogočih dodatnih ukrepov zmanjševanja prezasedenosti opisali na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo (MOPE).
Razlog je velika gneča in posledično nervoza ljudi na avtobusnih postajališčih. Zgodi se, da želi na avtobus dijak, ki mora v šolo, ali oseba, ki se ji mudi v službo, nekdo, ki je vozovnico plačal v naprej, a se z javnim prevozom zaradi gneče ne more peljati. Stanje je nevzdržno, pride tudi do prerivanja in žalitev voznika.
Več voznikov in prometnikov je povedalo, da je stanje nevzdržno in da potniki občasno tudi ne razumejo, da na avtobusu ni neomejeno prostora in da voznik za to ni kriv, poroča N1.
Letno za brezplačne vozovnice 20 milijonov
Trenutne brezplačne vozovnice veljajo do junija 2024, nato mora MOPE znova prižgati zeleno luč za podaljšanje subvencioniranja, ta pa je odvisen od proračunskih zmožnosti. Sicer razmišljajo tudi o rezervacijah sedežev na nekaterih linijah, ki jim lansko leto niso bili tako naklonjeni.
Na ministrstvu Bojana Kumra poudarjajo, da utegnejo upokojencem najbolj obremenjene medkrajevne linije zaračunavati le, če uvedba dodatnih linij in avtobusov ter morebitna uvedba rezervacij sedežev na nekaterih linijah ne bi zmanjšali gneče. Ob tem pa dodajajo, da ima tudi državno subvencioniranje brezplačnih prevozov lahko svoje meje. Zdaj država za zagotavljanje brezplačnih vozovnic za upokojence namreč letno nameni nekaj manj kot 20 milijonov evrov.
Korak nazaj
Pričakovano so nekateri nad predlogom vlade šokirani. V Stranki mladih - Zeleni Evrope pravijo, da se z ukrepom ne strinjajo, saj brezplačne vozovnice prinašajo številne prednosti, ki se med drugim navezujejo tudi na gnečo na cesti.
"Ena izmed glavnih prednosti takšnega ukrepa je tudi, da upokojence sistemsko umaknemo iz vse večjega kaosa na naših cestah in jim v sklopu javnega potniškega prometa zagotovimo varna potovanja," poudarjajo.
Z njimi se strinja tudi Jernej Vrtovec, minister za infrastrukturo v prejšnji vladi. "Vlada ima le polna usta obljub. Gre samo za govorjenje, kako zmanjšati avtomobile na avtocestah in cestah. Že zdaj se avtoceste utapljajo. Namesto da bi se upokojenci vozili z vlaki in avtobusi, se bodo pač vozili z avtomobili - s tem pa bo gneča, ki je že tako ali tako prevelika, še večja," je povedal in dodal, da bi bila ukinitev ugodnosti korak nazaj, ki bi obenem še dodatno oslabel javni potniški promet.