Š. T. | 28. 3. 2023, 11:55 | Promocijska objava

Uspešno izpeljan Job Lab hekaton zadetek v polno: dijaki navdušili s kreativno rešitvijo

Virtualna resničnost počasi prodira v vsakdanje življenje.

Telemach

Slovenski telekomunikacijski operater Telemach je s projektom Job Lab hekaton novomeškim dijakom ob ustvarjalnem izzivu pomagal, da so pridobili znanja in veščine, ki bodo še kako uporabne ob pričetku njihove karierne poti.

Telemach Slovenija je 20. in 21. marca 2023 za dijake Srednje elektro šole in tehniške gimnazije v Šolskem centru Novo mesto izvedel tehnološko-podjetniško tekmovanje Job Lab hekaton. Na njem so mladi poglobili znanje, ki so ga jeseni osvojili na delavnicah projekta Job Lab.

Telemach s svojim zaposlitvenim laboratorijem Job Lab mladim ponuja praktično tehnično znanje, ki je ključno za praktično vsako delovno mesto, kot tudi nabor tako imenovanih trdih (predvsem znanje, pridobljeno v času šolanja) in mehkih veščin. Med slednje spada vse od timskega dela in komunikacije, do prilagodljivosti in pravilnega pristopa reševanja težav. 

Projekt Job Lab je družbeno odgovorni projekt, ki želi mlade opremiti z znanjem in raznimi veščinami. Ob tem jim ponuja bogat nabor znanja in nasvetov, s katerimi se bodo lahko podali v lov za prvo zaposlitvijo, ob tem pa so v praksi uporabili tudi lastne spretnosti in vrline.

Hiter razvoj tehnologije in pospešena digitalizacija zahtevata ustrezno izobražen kader, eden od načinov, kako mladi lahko pridejo do pravih informacij in znanja je nedvomno tudi omenjeni Telemachov zaposlitveni laboratorij (Job Lab), pri katerem posamezniki lažje prodrejo na trg dela in imajo lažje delo pri iskanju zaposlitve.

Telemach

Kreativni izziv za dijake

V Šolskem centru Novo mesto je Telemach organiziral Job Lab hekaton, ki je vključeval dvodnevno delavnico, kjer je Telemach dijakom predstavil trg dela, poklice prihodnosti z visoko vrednostjo in znanje, ki ga bodo potrebovali za vstopanje na ta najbolj zaželena delovna mesta. Job Lab hekaton je tekmovanje, na katerem so dijaki iskali kreativne rešitve za tehnološko-podjetniški izziv, ki so jim ga zastavili organizatorji.

Dijaki 3. in 4. letnikov Srednje elektro šole in tehniške gimnazije v Novem mestu so bili razdeljeni v štiri skupine po s štirimi udeleženci. Vse skupine so dobile enako nalogo, poseben izziv, vezan na virtualno resničnost in družbeno okolje.

Mladi to področje že dobro poznajo s področja video iger, zdaj pa so odkrivali, kako tehnologija odpira nove priložnosti tudi v drugih panogah. V praksi so dijaki novo pridobljeno znanje pretvorili v uporabno prakso ob izzivu, kako virtualno resničnost (VR) umestiti v izobraževanje, v vsakdanjo prakso v šolskem okolju.

Strokovna komisija je prisluhnila končnim predstavitvam dijakov in zmagovalno ekipo razglasila na podlagi kriterijev naslavljanja problema, identificiranja ciljnih kupcev, strategije vstopa na trg, analize konkurence, koncepta rešitve in razvite stroškovne politike.

Eden od mentorjev in predavateljev je bil Janez Gorenc (v sredini).

Eden od mentorjev in predavateljev je bil Janez Gorenc (v sredini).

Telemach

Ekipa dijakov JobVision, katere ideja je soglasno prepričala strokovno komisijo, je predstavila koncept vključevanja virtualne resničnosti v karierne centre in kadrovske službe.  

Ekipe so rešitve predstavile štiričlanski komisiji, ki so jo sestavljali Greta Šter, vodja korporativnega komuniciranja in odnosov z javnostmi pri Telemachu, Jure Zajc, vodja produktov pri Telemachu, Marko Rudolf, vodja projektov Razvojnega centra Novo mesto in Rajko Premović iz Šolskega centra Novo mesto.

Virtualna realnost je vsestransko uporabna

VR je računalniško generirano okolje s scenami in objekti, ki uporabniku ustvarijo občutek, da je dejansko prisoten v danem okolju. Okolje uporabniki zaznavajo s pomočjo virtualnih očal.

Dijaki so se soočili z izzivom, ki so ga morali razrešiti s skupinskim delom, svojo idejo so morali razviti, nato pa tudi predstaviti in prodati na trgu. Tekmovanje je nadgradilo njihovo dosedanje znanje s praktično izkušnjo, kar jim bo koristilo v nadaljevanju izobraževanja in tudi pri iskanju zaposlitve, kar je tudi cilj projekta Job Lab.

Eden od dijakov, ki so sodelovali v projektu je bil Martin Bajuk. "Zdel se mi je zanimiv izziv, pridobiš nove izkušnje, spoznaš področja in pridobiš znanje na tem področju. To je dobra naložba za naprej, veliko sem se naučil. Virtualna resničnost se bo vedno bolj razvijala v naslednjih letih in bomo uporabljali v vsakdanjem življenju," je dejal dijak 3. letnika elektrotehnike.

Dijak Vid Kovačič je na koncu dobil še posebno nagrado.

Dijak Vid Kovačič je na koncu dobil še posebno nagrado.

Telemach

"Prijavil sem se, ker sem iskal nove izkušnje. Kar se tiče našega izziva je bilo pomembno sodelovanje in skupno razmišljanje in iskanje rešitev. Upam, da se bodo s pomočjo tega odprla kakšna nova vrata na področju telekomunikacije ali računalništva. Virtualna resničnost je zelo uporabna, veliko stvari se da narediti s pomočjo novih tehnologij," je povedal Vid, dijak 3. letnika računalništva, ki je bil na koncu zelo zadovoljen.

Njegova ekipa JobVision je predstavila najboljši projekt in vsak od članov je bil nagrajen s pametno uro Apple, Vid pa je bil izžreban in je dobil še posebno nagrado (telefon iPhone 14). 

Telemach

"Gre za intenzivno osvajanje novih znanj in veščin, za razvijanje razmišljanja"

Eden od predavateljev in mentorjev na hekatonu je bil Janez Gorenc iz Razvojnega centra Novo mesto: "Namen takih delavnic je vedno povezovanje tehnologije, podjetništva in znanosti s pedagoškim momentom. Dijaki so razvijali koncept rešitve na dani izziv, kako vklopiti VR v izobraževalni sistem. Najprej so morali pregledati vire, potem poiskati rešitev oziroma koncept, ki se bo lahko uporabljal v šoli. Nato je sledila raziskava trga, končni cilj je bil pred komisijo predstaviti koncept rešitve svojega modela."

"Gre za intenzivno osvajanje novih znanj in veščin, na nek način razvijanje razmišljanja. Hekatoni so zelo dragoceno orodje v ta namen in dijaki so sposobni neverjetnih stvari v kratkem času, kar so že večkrat dokazali," je še dodal Gorenc.

Telemach

Izkušnje, ki so jih dijaki pridobili med tekmovanjem, praktično nadgrajujejo formalno znanje, pridobljeno na jesenskih delavnicah. Novo znanje in izkušnje pa bodo srednješolcem v pomoč pri raziskovanju poklicnih možnosti po koncu šolanja.

Še dodaten vpogled v področje tehnološkega razvoja in telekomunikacij bo dijakom predstavljal celodnevni obisk Telemacha, na katerem bodo spoznali karierne priložnosti, ki jih ponujajo telekomunikacije.

Telemach sicer skupnost podpira tudi na ostalih področjih, saj je v svojem delovanju usmerjen v odgovorno ravnanje z okoljem, podporo posameznim projektom in športu.