A. B. | 14. 4. 2023, 16:03
V koledar uradnih dni je v Sloveniji po več letih prizadevanj umeščen še eden (pri iniciativi sodelujemo tudi na Metropolitan.si)
Osrednje poslanstvo je družine, posameznike, podjetja in druge ustanove tako v javni kot zasebni sferi povabiti k sodelovanju in zavezništvu za manj zavržene hrane.
Na pobudo partnerjev projekta, ki ozavešča javnost in izvaja aktivnosti za zmanjševanje količin zavržene hrane – Lidla Slovenija, programa Ekošola, Ekologov brez meja, Zveze prijateljev mladine Slovenije, podjetja TAM-TAM, ministrstva za okolje, podnebje in energijo, ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Etri skupine z Mini tovarno, je Vlada RS na seji sprejela Sklep o razglasitvi slovenskega dne brez zavržene hrane, ki ga bomo, kot že pretekli dve leti, obeleževali 24. aprila.
Na ta dan bodo vsako leto potekale različne aktivnosti, povezane s preprečevanjem izgub hrane in odpadne hrane.
Tudi na Metropolitan.si se pridružujemo iniciativi z Lidl Slovenija, več vam razkrijemo že kmalu.
Poslanstvo dneva brez zavržene hrane
Osrednje poslanstvo slovenskega dneva brez zavržene hrane je družine, posameznike, podjetja in druge ustanove tako v javni kot zasebni sferi povabiti k sodelovanju in zavezništvu za manj zavržene hrane. Kot kažejo podatki Sursa iz leta 2021, je vsak Slovenec zavrgel povprečno 68 kilogramov hrane, največ zavržkov pa še vedno nastane v gospodinjstvih.
Teh količin zavržene hrane se pogosto niti ne zavedamo, a po drugi strani pomenijo resno grožnjo za naše okolje, saj zavržena hrana bistveno prispeva k povečevanju izpustov toplogrednih plinov, zaradi tega izginjajo številne rastlinske in živalske vrste, degradira se prst, obenem pa skupaj s hrano zavržemo tudi ogromne količine vode in energije, porabljene za pridobivanje te hrane.
"Skrb vzbujajoči podatki so nas kot trgovca že pred leti spodbudili, da se področja najprej lotimo interno, obenem pa smo želeli prevzeti vlogo aktivnega družbeno odgovornega partnerja na to temo. Neizmerno nas veseli dejstvo, da je tudi država prepoznala pomembnost tega projekta in urejanja področja ter razglasila 24. april kot slovenski dan brez zavržene hrane," je o slovenskem dnevu brez zavržene hrane povedala Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija, ki je eden od pobudnikov tega dneva.
Plakati TAM-TAM po vsej Sloveniji ozaveščajo o problematiki
Aktivnosti ob dnevu brez zavržene hrane se izvajajo že nekaj tednov, nadaljevale pa se bodo vse do osrednjega datuma, 24. aprila. Lidl Slovenija je skupaj s TAM-TAM Inštitutom povabil grafične oblikovalce k zasnovi družbeno odgovornih plakatov, ki ozaveščajo o problematiki zavržene hrane in spodbujajo k pozitivnim spremembam. Na natečaj je prispelo 210 del, zmagovalke natečaja pa so postale Neja Zupan (Nismo za v smeti), Neja Pevec in Pia Zavodnik/Futura (Prava umetnost) ter Tina Križaj, Katarina Ferk in Vesna Žnidaršič/Futura (Ta hrana je za …).
Njihovi plakati bodo od 14. aprila na ogled na plakatnih mestih TAM-TAM po vsej Sloveniji.
Glavnina aktivnosti bo 24. aprila 2023
Glavnina dogajanja ob slovenskem dnevu brez zavržene hrane bo v ponedeljek, 24. aprila 2023. Na ta dan se bodo v šolah in v vrtcih v vseh regijah odvijale številne aktivnosti, v okviru katerih se bodo otroci pogovarjali, razmišljali in ustvarjali na temo zavržene hrane.
Etri skupina bo pod pokroviteljstvom Lidla Slovenija na ta dan v enoti Biotehniške fakultete na Rodici pri Domžalah lansirala nov inovativen koncept – predelovalni obrat Mini tovarna, ki odgovarja na potrebe predelave presežkov, ki nastajajo pri kmetih oziroma manjših pridelovalcih in omogoča predelavo manjših količin pridelkov.
"Prepričani smo, da lahko z učinkovitim ukrepanjem prav vsak od nas naredi spremembo in pristopi k reševanju problematike zavržene hrane."
"S sodelovanjem v slovenskem dnevu brez zavržene hrane želimo širiti pomembno sporočilo, da je hrana vrednota in da moramo z njo tako tudi ravnati. Zato pozivamo vse, da vsaj 24. aprila razmišljajo o tej temi in naredijo svoj korak k manj zavržene hrane," so dodali partnerji projekta.
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc