P.M. | 28. 1. 2023, 10:02

Konec vlakov, a prihajajo kolesarji in pohodniki

Profimedia

Slovenija dobiva še en železniški tir, strari trasi pa se obetajo velike in predvsem ljudem prijazne spremembe. Preberite.

Vlada je sklenila, da sta najustreznejši način zagotovitve dvotirnosti železniške proge Divača-Koper gradnja dodatnega levega tira ob že umeščenem drugem tiru ter ukinitev obstoječe proge med Koprom in Prešnico. Z gradnjo drugega tira naj bi se vzpostavila tudi sodobna in prepustna železniška povezava za potrebe Luke Koper. Tako se zmanjšuje tovorni promet na slovenskih avtocestah in posledično tudi obremenitev avtocest. 

Vlaki se bodo poslovili

Ob novi železniški progi med Divačo in Koprom, ki jo pravkar gradijo, bodo zgradili še en tir. Graditi naj bi ga začeli čez dve leti, dokončan pa naj bi bil leta 2028. Ko bo po novi progi zapeljal prvi vlak, naj bi staro, ki poteka tik ob vaseh pod Kraškim robom, ukinili in jo spremenili v panoramsko sprehajalno pot, navajajo Primorske novice, načrtujejo pa tudi gradnjo kolesarske proge.

Ob tem novinarka Nataša Hlaj zapiše, da bo vlada vendarle upoštevala pripombe krajanov in koprske občine, da je nujno zgraditi dodaten tir in ukiniti zdajšnjo progo med Koprom in Prešnico, ki ponekod poteka prav pod hišami v zaselkih pod Kraškim robom. Načrtovana železniška proga bo omogočila navezavo lokalnih središč na ustrezne razvojne povezave, razvoj gospodarstva z ohranjanjem delovnih mest ter regionalno in mednarodno sodelovanje.

"V prihodnje bo več varnosti za ljudi in okolje, saj se je večkrat  izkazalo, da je dotrajana in preživeta železniška proga nevarna za okolje in ljudi."

Med drugim bo treba umestiti vzporedni levi tir k novemu drugemu tiru od postaje Divača do tovorne postaje v Kopru z vsemi objekti ter urediti nove dostopne ceste.

Gradnja predora pri Dekanih.

Gradnja predora pri Dekanih.

Bobo

Priložnost za razvoj butičnega turizma

Marinko Hrvatin, koordinator za gradnjo drugega tira v kabinetu koprskega župana Aleša Bržana, pravi, da se je obrestoval trud krajanov in župana, ki so v sodelovanju z istrskimi poslanci dosegli pomemben razvojni preboj, še poročajo Primorske novice.

Sledi priprava državnega prostorskega načrta, ki bo omogočil pridobitev gradbenega dovoljenja.

Sledi priprava državnega prostorskega načrta, ki bo omogočil pridobitev gradbenega dovoljenja.

Bobo

Zaveda se, da prebivalcem ob gradbiščih zmanjkuje potrpljenja, saj so izpostavljeni hrupu, umazanim in nevarnim cestam, nenapovedanim zaporam in prahu. Prepričan pa je, da bo marsikaj drugače, ko bodo v prihodnjih tednih prebili predor med Škofijami in Dekani. Po navedbah omenjenega vira smatra, da bo za vasi pod Kraškim robom to dobra priložnost za razvoj butičnega turizma.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču