Ob vrnitvi v šolske klopi stresa pogosto ne doživljajo le najmlajši, temveč tudi njihovi starši. Še posebej, če so se v minulem letu srečevali s težavami pri učenju. Andragoginja svetuje, kako naj pomagajo otrokom.
Nagrade, spodbude, kazni, prepiri in vpitje – skoraj vsi starši poznajo te družinske okoliščine in drame, ko skušajo pripraviti otroke na novo šolsko leto, ki ga bo zaznamovalo učenje.
A številni šolarji po dolgih počitnicah, med katerimi so skoraj pozabili na šolo, le stežka najdejo motivacijo za učenje, s katero bi lahko dosegali najboljše ocene.
Pri soočanju s takšnimi težavami staršem svetuje pedagoginja in andragoginja Manja Kristanc, ki je napisala knjigo z naslovom Moj otrok je brihten, samo učiti se mu ne da: zgodba o motivaciji otroka.
V knjigi z naslovom, s katerim se najbrž lahko poistoveti marsikateri starš šolarja, staršem razlaga, da se otrokova motivacija ne skriva v njihovih ukazih, željah, prošnji in jezi. Na takšen način otroka ne bodo motivirali, prej lahko dosežejo prav nasprotno - odpor do učenja.
"Motivacija za delo in učenje se skriva v otroku samem. Skrita je v tistem, kar rad počne, v stvareh, ki ga zanimajo in veselijo," pravi andragoginja.
In kakšno vlogo imajo pri tem starši? Poslanstvo staršev pa je, da otroku pomagajo, da sam odkrije motivacijo za učenje.
Otroci morajo vedeti, da so sprejeti ne glede na učne težave
Otroci potrebujejo najprej občutek sprejetosti, potem pa pomoč pri postavljanju ciljev in nato njihovega doseganja. Pomemben je načrt, pomembne so tehnike učenja, pomembni so koraki pri doseganju ciljev.
Sprejemanje pa, kot poudarja, ne pomeni, da morajo starši prenašati kakršnokoli vedenje otroka. Sprejemanje pomeni, da sprejemajo njegova čustva in se z njim pogovarjajo o tem.
Manja Kristanc je univerzitetna diplomirana pedagoginja in andragoginja, sicer pa učiteljica angleščine in mednarodno licenciran NLP coach, ki se poklicno ukvarja z učenjem učenja in svetuje staršem pri vzgoji otrok in najstnikov.
Pri najmlajših je pomembno, da jim starši pomagajo, da pri učenju postanejo samostojni. "Z različnimi tehnikami lahko učenje zanje postane manj dolgočasno, predvsem pa manj naporno, naučijo se tudi učinkovite organizacije časa in trikov za lažje pomnjenje," poudarja.
Pri starejših šolarjih pa naj se starši pogovorijo s šolarji o tem, kakšen sistem učenja bi jim najbolj ustrezal. Ko sistem osvojijo, pa naj starši še nekaj časa preverjajo, ali sledijo dogovorjenemu sistemu učenja.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem