Uredništvo | 8. 7. 2024, 12:19
Vzajemna posluje pošteno in v dobro svojih zavarovancev
V celoti objavljamo popravek navedb v članku na portalu Metropolitan.si, ki nam ga je posredovala Vzajemna zdravstvena zavarovalnica.
-
- V skladu s 26., 27. in 28. členom Zakona o medijih pošiljam zahtevo za objavo spodnjega popravka z naslovom Vzajemna posluje pošteno in v dobro svojih zavarovancev:
V naslovnem vprašanju članka novinarke L. PA. "Slovenska zavarovalnica zavajala potrošnike? (Kako se zagovarjajo in kaj pravi tržni inšpektorat?)", ki je bil na Metropolitan.si objavljen 3. julija 2024, je bila izpostavljena navedba, ki lahko zavede bralca, saj gre za namigovanje, da naj bi zavarovalnica zavajala potrošnike. Ob tem želimo poudariti, da so takšna namigovanja v celoti neutemeljena. Vzajemna posluje v skladu z Zakonom o zavarovalništvu in drugo zakonodajo ter predpisi, ki urejajo sklepanje zavarovanj, pri tem pa svojim strankam na jasen in transparenten način pred sklenitvijo poda podatke o zavarovanju, ki ga želijo skleniti.
Nekatere navedbe v prispevku so brez vsakršne utemeljitve in preverjenih dejstev, kot je: "To ni prvi primer razočarane bralke ali bralca, ki meni, da so ga pri zavarovalnici po domače povedano 'nategnili' oziroma zavedli v nakup plačljivih storitev in paketov, ki jih v resnici ni potreboval. Kaj se je v resnici zgodilo? In kako se zaščititi pred takšnim zavajanjem?", s čimer brez preverjanja postavlja trditev, da gre za "takšno zavajanje", kar je v nasprotju z načelom objektivnosti novinarskega poročanja.
Zato ob tem poudarjamo, da Vzajemna posluje pošteno in korektno do svojih strank pred in po sklenitvi zavarovalnih produktov. Sklepanje zavarovanj poteka v skladu z zakonodajo, vsak zavarovalni produkt ima splošne pogoje, ki natančno določajo vse parametre zavarovanje in jih stranka prejme. Splošni pogoji so seveda tudi javno objavljeni.
Medtem ko je odgovor Vzajemne na novinarkino vprašanje, prejeto pred objavo prispevka, objavljen korektno, pa je zaključek, ki ga iz zapisanega potegne novinarka, povsem napačen in zavajajoč.
Bralka, ki naj bi pri Vzajemni sklenila dopolnilno zdravstveno zavarovanje, naj bi bila "zavedena v aktivacijo paketa ugodnosti", Vzajemna pa naj bi ji to po določenem času začela zaračunavati. Ponovno poudarjamo, da so navedbe povsem napačne in zavajajoče. Vzajemnin program zvestobe Varuh zdravja je brezplačen in tak ostane ves čas vključitve. Stranka z njim nima nikakršnih stroškov, je pa z vključitvijo upravičena do mnogih ugodnosti. S prenosom dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja v obvezni zdravstveni prispevek je Vzajemna zdravstvena zavarovalnica s 1. januarjem 2024 prenehala z izvajanjem dopolnilnega zavarovanja. Od navedenega datuma obvezni prispevek zbira država.
Novinarka zapiše: "A ker bralka zatrjuje, da je sklenila samo in izključno dopolnilno zdravstveno zavarovanje, je bil očitno tudi drug zavarovalni produkt sklenjen proti njeni volji oziroma je bilo to omenjeno le v drobnem tisku ali na način, ki ga bralka ni zaznala."
Omenjena trditev je povsem neutemeljena, celo neresnična. Vzajemna sklepa zavarovanja izključno v skladu z izraženo voljo stranke, na način, kot to določa zakonodaja.
Glede navedb o drobnem tisku pa moramo izpostaviti, da posluje Vzajemna zdravstvena zavarovalnica tudi v skladu z Direktivo o distribuciji zavarovalnih produktov, ki od zavarovalnic, ki sklepajo neživljenjska zavarovanja, zahteva, da pripravijo in stranki pred sklenitvijo zavarovanja vročijo dokument z informacijami o zavarovanju (IPID). Namen IPID-a je, da stranka dobi povzetek ključnih informacij o zavarovanju, še preden ga sklene, saj IPID omogoča lažjo primerjavo med podobnimi zavarovanji različnih zavarovalnic. IPID vsebuje med drugim informacije o vrsti zavarovanja, glavnih zavarovalnih tveganjih in zavarovalnih vsotah, tveganjih, ki jih zavarovanje ne krije, obveznostih zavarovalca, načinu in trajanju plačila premij, času trajanja pogodbe in informacije o tem, kdaj in kako lahko stranka odstopi od pogodbe.
Kot smo predlagali že v prvotnem odgovoru na novinarsko vprašanje, se lahko bralka obrne neposredno na e-naslov reklamacije@vzajemna.si, kjer bo lahko dobila točen odgovor na svoje vprašanje.
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem