Podjetje Wolt Slovenija smo povprašali o njihovem odnosu do današnjega dogodka, ob tem pa smo pričakovali konkretne odgovore. Teh nismo dobili.
Ekskluzivno smo poročali, da v Mariboru – na Trgu Leona Štuklja – protestira približno 50 dostavljalcev Wolta zaradi nezadovoljstva nad delovnimi pogoji. Podjetju Wolt smo zato poslali več ključnih vprašanj glede tega dogodka, med katerimi smo želeli izvedeti:
- Ali pričakujejo motnje v procesu dostave hrane?
- Kakšen je njihov odziv na protest delavcev? Se jim zdi primerno, da stavkajo?
- Kako se odzivajo na dostavljalčeve trditve o neustreznem plačilnem sistemu, pomanjkanju varnosti in jasnih pravil ter ali načrtujejo spremembe?
- Kako se odzivajo na napoved dostavljalcev o nadaljnjih protestih v primeru neuslišanja njihovih zahtev?
- Ali takšne stavke pričakujejo tudi v drugih slovenskih mestih ali je nezadovoljstvo omejeno na Maribor?
Naša pričakovanja so bila jasna: pričakovali smo konkretne odgovore o današnjih motnjah, stališču do protestov in načrtih za izboljšanje pogojev dela. Predvsem pa konkretne odgovore na naša povsem jasna vprašanja. Vendar pa smo prejeli odgovor, ki se je osredotočil predvsem na predstavitev poslovnega modela podjetja Wolt in poudarjanje "fleksibilnosti".
Odgovor Wolta:
Na podjetju Wolt Slovenija trdijo, da so "vedno v neposrednem dialogu s svojimi dostavnimi partnerji in da poslušajo njihove potrebe in predloge". Poudarili so, da je fleksibilnost bistvena pri njihovem poslovnem modelu, saj se dostavni partnerji sami odločajo, koliko in kdaj bodo delali, "kar pri drugih delodajalcih ni možno". "V primeru, da se odločijo, da v določenem obdobju ne bodo dostavljali in ne bodo dosegljivi, to seveda tudi spoštujemo," so odgovorili.
Prav tako so navedli rezultate raziskave, iz katere izhaja, da velika večina njihovih dostavljalcev (85 odstotkov), ceni ravno fleksibilnost in svobodo pri delu ter da je 86 odstotkov dostavnih partnerjev zadovoljnih z delom. Naša vprašanja glede konkretnih današnjih motenj, stališča do trenutnega protesta in konkretnih odzivov na delavske zahteve pa niso bila naslovljena. Namreč, jasno je, da je potrebno več kot le poudarjanje fleksibilnosti – potrebna je konkretna strategija za izboljšanje pogojev dela. Dostavljalci Wolta so za Metropolitan pojasnili, da stavkajo, ker so "nezadovoljni s pogoji dela, plačilnim sistemom ter drugimi stvarmi, ki jih doživljamo med samim delom".
Dostavljalci Wolta
S podjetjem Wolt sicer v Sloveniji sodeluje več kot 2000 dostavnih partnerjev, ki "v povprečju delajo 7 ur na teden". Na Woltu so nam pojasnili, da so dostavni partnerji "delovno aktivni strokovnjaki, študenti, ljudje, ki skrbijo in negujejo družinske člane, ter samozaposleni posamezniki, ki s fleksibilnim delom dopolnjujejo svojo redno zaposlitev". Pravijo, da je v Sloveniji kar 70 odstotkov Woltovih dostavnih partnerjev študentov ali posameznikov, ki imajo še redno zaposlitev za polni ali krajši delovni čas.
Dodano po objavi članka: Po objavi članka so nas kontaktirali iz podjetja Wolt Slovenija in nam pojasnili, da jih "z današnjim protestom dostavni partnerji niso seznanili, prav tako nam niso poslali svojih zahtev".