7. 5. 2022, 09:57 | Vir: STA

Za kaj bo država v naslednjih desetih letih namenila dobrih 750 milijonov evrov?

Tamino Petelinšek/STA

Je pravi razlog, da bo država v prihodnjem obdobju za to namenila toliko več denarja, inflacija?

Vlada je nedavno izbrala ponudnike za izvajanje gospodarske javne službe rednega vzdrževanja državnih cest. Za obdobje 2022-2032 bo država za te potrebe v pretežnem delu države namenila 752,6 milijona evrov. To je letno za 15 odstotkov več kot v obdobju 2015-2021, tako zaradi inflacije kot dodatnih del, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo.

Izbrani ponudniki za osem območij

Nove koncesijske pogodbe z izbranimi ponudniki za vzdrževanje in varstvo državnih cest bodo sklenjene za obdobje 10 let, medtem ko so bile v iztekajočem se obdobju sedemletne.

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo je po zakonu o cestah pristojna in odgovorna za upravljanje in vzdrževanje nekaj več kot 5961 kilometrov državnih cest. Območje države je razdeljeno na devet območij, vlada je nedavno izbrala ponudnike za osem območij.

Bobo

Povečane vrednosti koncesij

Skupna finančna vrednost koncesijskih pogodb z izbranimi ponudniki za osem območij je nekaj več kot 752,6 milijona evrov, to je na leto skoraj 75,3 milijona evrov, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo. V preteklem obdobju, ko so bile pogodbe sklenjene za sedem let, je bila skupna vrednost za osem območij koncesije na leto nekaj več kot 65,4 milijona evrov.

Nominalno povečanje vrednosti koncesije na leto je tako 15-odstotno. A z upoštevanjem valorizacije cen z indeksom, ki ga predpisuje uredba o načinu izvajanja gospodarske javne službe vzdrževanja državnih cest, je povečanje vrednosti po pojasnilih direkcije minimalno, nekaj več kot dvoodstotno.

Tamino Petelinšek/STA

Vključena nekatera dela, ki so se prej izvajala drugače

Na direkciji navajajo, da je ta rast posledica predvidenega nekoliko povečanega obsega rednih vzdrževalnih del pri izvajanju zimske službe zaradi višjih zahtev gospodarstva in voznikov, bolj doslednega vzdrževanja vegetacije, na primer pogostejše košnje zaradi zakonsko predpisane obveznosti zatiranja invazivnih rastlin, ter vzdrževanja prometne signalizacije, ki jo bo treba prilagoditi avtomatiziranim sistemom za pomoč voznikom.

Obenem so v nove koncesije vključena tudi določena dela rednega vzdrževanja, ki niso bila zajeta v prejšnji koncesiji. To sta zalivanje reg in razpok ter dobava prometne signalizacije in opreme. Te naloge se je doslej izvajalo na podlagi ločenih javnih razpisov oziroma sklenjenih pogodb z izvajalci.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču