Kljub majhnosti naše države Slovenija velja za destinacijo z vrhunsko kulinariko, saj se kar nekaj restavracij ponaša z Michelinovimi zvezdicami. A več kot očitno sodelovanje z Michelinovim vodnikom zahteva precejšnji vložek.
Nedavno je v Ljubljani potekala podelitev Michelinovih zvezdic, kjer je Hiša Franko z Ano Roš na čelu zopet slavila in dobila tri zvezdice. Tako je Hiša Franko postala 140. restavracija na svetu s tem najvišjim odlikovanjem Michelinovega vodnika. Dve zvezdici je na novo dobila restavracija Milka z Davidom Žefranom v Kranjski Gori, po eno zvezdico pa so osvojile restavracije drugod po Sloveniji.
Za Michelinov vodnik odšteli zajeten kup denarja
A čeprav je Michelinov vodnik znan po celem svetu, Michelin namreč vstopa na vse destinacije s kulinaričnim potencialom, marsikdo ne ve, da je za to potrebno plačati.
Kot so nam pojasnili na Slovenski turistični organizaciji (STO), stroške sodelovanja z Michelinovim vodnikom krije Slovenska turistična organizacija, ki je Michelinov partner za Slovenijo. STO je sicer javna institucija. Podlaga njenega delovanja in s tem tudi sklepanja različnih pogodb v aktualnem obdobju je Program dela Slovenske turistične organizacije 2022-2023.
Tudi pogodba z Michelinom je bila sklenjena za dve leti, skupna vrednost za leti 2022 in 2023 je 880.600 evrov (brez DDV).
"V dogovoru opredeljene storitve obsegajo aktivnost globalne promocije, kot so različne marketinške aktivnosti, aktivnost odnosov z javnostmi, povezane z objavo rezultatov, kreiranje uredniških vsebin, objave vsebin na Michelinovih digitalnih platformah in družbenih omrežjih ter licenčnino za uporabo vsebin v komunikacijskih kanalih Slovenske turistične organizacije, s čimer STO globalno podpre Michelinov izbor najboljših slovenskih restavracij," so še razložili.
V znesku so zajeti tudi tiskana izdaja Michelinovega vodnika (5000 kopij), označevalne table in jakne, ki jih prejmejo nagrajeni chefi, priprava dodatnih marketinških video vsebin in člankov (v 2023 6 člankov ter 3 videi) ter 4 hands dinner (večerja štirih rok), ki jo je chef Luka Košir s francoskim chefom Thibautom Spiwackom marca letos izvedel v Parizu (doseg več kot pol milijona oseb na družbenih omrežjih).
Dodali so še, da sodelovanje z Michelinom opredeljuje tudi Strategija slovenskega turizma 2022-2028, partnerstvo STO pri projektu pa v ničemer ne vpliva na neodvisnost vodnika.
https://www.metropolitan.si/trendi/kulinarika/ana-ros-odziv-michelinova-zvezdica/
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec