Cena vozil v avtomobilskih oglasih je žal namenjena zgolj temu, da ...
Na nas se je obrnil bralec, ki ga motijo zavajajoče navedbe cen novih avtomobilov v oglasih avtomobilskih ponudnikov.
Po njegovih izkušnjah naj bi bile oglaševane cene avtomobilov (npr. "model X že za 19.999 evrov") in cene ob dejanskem obisku avtosalona precej različne, s tem, da so v salonu kakopak dražje. Kdo torej nadzoruje tovrstne navedbe – po kakšnem ključu lahko avtomobilski ponudniki oglašujejo ceno, ki ni realna?
Cena v oglasih za privabljanje kupcev
Z vprašanji smo potrkali na vrata (seveda zgolj metaforično) Zveze potrošnikov Slovenije, kjer so nam dejali, da so že leta 2021 podrobneje preverjali, kaj in za koliko nam prodajajo v avtomobilskih salonih (sploh akcijske cene, ki naj bi veljale za nakup na lizing), saj so že takrat prišli do ugotovitve, da avtomobilov brez popustov skorajda ne oglašujejo več.
In njihova ugotovitev? Preračun najpogosteje pokaže, da so dodatni stroški, ki jih prinese financiranje, tako visoki, da se popust hitro "stopi".
"Ugotovili smo, da je oglaševana cena pogosto vezana na avtomobil z najbolj osnovno opremo, mesečni obroki financiranja pa izračunani na podlagi (naj)daljše dobe odplačila," pravijo.
Morda vas zanima tudi:
Svetujejo, da pri obisku salona zatorej ne skoparimo z vprašanji, saj je ključno, da dobro razumemo vse postavke, in da se ne oziramo na zneske, ki so namenjeni trženjskim limanicam.
Eden od prodajalcev je namreč brez dlake na jeziku povedal: "Cena v oglasih je namenjena zgolj temu, da ljudi privabimo v salone!"
Bistven je cenik, a je na to ceno mogoče dobiti popust
Cena v oglasu je torej pogosto pretirano nizka, vendar pa ravno nasprotno velja za ceno v uradnem ceniku, ki mora biti javno objavljen. Te cene so že bližje temu, kolikor boste za avto dejansko plačali, a so še vedno predvsem informativne.
"Mi smo si ga najprej ogledali na spletu, uporabili konfigurator in nato izračun za nam prilagojen avtomobil izročili prodajalcu v avtomobilskem salonu. Naša prva ugotovitev je potrditev dejstva, da je cena, objavljena na spletu in v konfiguratorju, zgolj informativna, z izjemo Suzukija so nam jo namreč povsod znižali," sporočajo pri Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer so nam za lažjo predstavo poslali tudi tabelo s cenami. Popust ne bi veljal zgolj za lizing, ampak tudi v primeru, če bi želeli avtomobil kupiti z gotovino.
"V treh salonih (BMW WallisMotor Ljubljana, Suzuki Avto Aktiv Trzin in Toyota Center Ljubljana) je bila gotovinska cena končna, dodatnih popustov za financiranje nam niso ponudili. V tem primeru je odločitev jasna: lizing prinaša dodatne stroške in je smiseln le, če nimamo dovolj gotovine," dodajajo.
Vsi drugi prodajalci so ponudili večji popust, če bi se odločili za nakup na lizing. A tudi med njimi so razlike, ki so dobro razvidne iz preglednice, kjer so ponudbe poenotili s 30-odstotnim pologom in petletno dobo odplačevanja.
Če torej sklenemo, je cena iz oglasa namenjena zgolj privabljanju ljudi v salone, za boljšo predstavo pa je smiselno poiskati uradni cenik. Vendar pa je na ceno, navedeno v ceniku, mogoče praktično vedno dobiti popust. V nakup avtomobila se torej podajte preudarno in oboroženi z dobro mero potrpljenja.
https://www.metropolitan.si/avto/jugoslavija-avtomobili-cena/