K. Ž. | 30. 8. 2024, 11:53

Tegobe slovenskih občin: slabe avtobusne povezave, preobremenjene ceste, manjkajoči avtobusi, a železnice vseeno ne bo

Občina Slovenske Konjice

Nekateri prebivalci Zgornje Dravinjske doline apelirajo na vlado, naj uredi železniško povezavo med občinami, saj se je javni avtobusni prevoz izkazal za slabega.

V Sloveniji velja avtobusni javni promet za nekaj najbolj kaotičnega kar obstaja. Večkrat se prebivalci različnih krajev in občin pritožujejo nad slabimi povezavami, dolgimi potmi ter izostanki rednih linij. Enako velja tudi za Zgornjo Dravinjsko dolino, kjer se občasno zazdi, da je javni promet praktično neobstoječ. Na portal Predlagam vladi se je tako obrnil tamkajšnji domačin ter zapisal, da občini Slovenske Konjice ter Zreče oskrbuje le avtobusni prometi, "ki pa je počasen, povezave z mesti, kot so Maribor, so izredno slabe, avtobus pa pogosto sploh ne pride." Med drugim vladi očita, da se skozi Slovenske Konjice vsakodnevno pelje veliko število avtomobilov, cesta Slovenske Konjice – Zreče pa sodi med ene bolj obremenjenih v državi.

Ker obe občini skupaj tvorita pomembno središče z več kot 20 tisoč prebivalci, predlagatelj predlaga, da bi se za boljšo povezanost, ki bi zvišala tudi kakovost življenja prebivalcev, zopet zgradi železniška povezava.

"V prvi fazi naj se zgradi odsek med Zrečami in Slovenskimi Konjicami, v naslednjih fazah pa naj se podaljša do Loč in Poljčan. S tem bi razbremenili cestno in avtobusno omrežje ter izboljšali življenjske standarde v mestih."

Predlagam vladi

Kratko in jedrnato: železnice ne bo

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo odgovarja, da je bila omenjena povezava obravnavana v elaboratu Opuščenih železniških prog v Sloveniji. Iz elaborata sledi, da je glede na lastniško stanje parcel in glede na celostno strategije občine Zreče in Slovenske Konjice, smiselna vzpostavitev oziroma dopolnitev regionalne poti in skladno s tem ureditev lastniških razmerij. Na območju opuščene proge namreč skoraj ni zemljišč v državni lasti. Prav tako je omenjena trasa ena najslabše ohranjenih ukinjenih prog, saj je vidna le še na redkih odsekih.

Za zaključek so še pojasnili, da proga ni predvidena v strateških dokumentih, kar pomeni, da za to ni načrtovanih tudi finančnih sredstev. Načrt investicij v železniško infrastrukturo je namreč prvotno nadgraditi obstoječe proge.

Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice