Vedno bolj sem prepričan, da slovenski učni sistem sloni na, po večini, zakompleksanih in škodoželjnih učiteljskih kadrih, ki otrokom že kar kmalu priskutijo učenje.
V časih pred samostojnostjo so se učitelji bolj posvečali učencem in jim tudi po pouku nudili pomoč. Ni jim bilo težko kakšnemu dijaku uro ali dve po pouku razlagati in pojasnjevati snov, ki je niso razumeli. Danes se vse konča pri hitrem kracanju po tabli, z dodatkom, doma se naučite. Pa še starši naj vam razložijo. Pa kam smo vendar prišli?
Učiteljski poklic naj se približa učencu, ne pa da z naslado gleda dijaka, ki ne razume snovi. Pa še izjave nekaterih učiteljev, "pa saj bo moral tudi kdo čistiti stranišča in pobirati smeti" pripomorejo svoje. Stavek ni izmišljen, ampak je bil izrečen učenki celo ob prisotnosti očeta, ki kar ni mogel verjeti, da je učiteljica matematike tega zmožna.
Saj takšne matematike, kot jo poučujejo na nekaterih srednjih šolah, učenci nikoli ne bodo potrebovali.
Vprašajmo se, ali je pri učenju klavirja najpomembnejša matematika ali glasba? Ali je pri učenju fotografije najbolj pomembna matematika ali kompozicija fotografije? Ali je pri slikarstvu najbolj pomembna matematika ali kakovost slik? Res je, da so učni načrti zblojeni in ne dajejo pravega znanja, ali še huje, odvračajo od osnovne smeri učenja. Matematika je prevzela mesto nekdanjega predmeta o smereh samoupravljanja. In učitelji(ce) tega predmeta so povečini čudni primerki osebkov, ki so prepričani, da se okoli njih vrti ves svet.
Me prav zanima, kdaj bo kakšen pameten minister za šolstvo temu naredil konec?
Verjetno nikoli, saj splošna izobrazbena raven stalno pada. Tudi inteligenčni indeks prebivalstva v Sloveniji se je v zadnjih desetletjih precej znižal. To, da imamo ogromno število neuporabnih magistrov FDV, nezaposljivih ekonomistov in slovenskih pravnikov, nas ne bo pripeljalo nikamor, če šolski sistem ne bo izčistil učiteljskega kadra in popravil učnih programov. Seveda, če v državi želimo ponovno dvigniti raven znanja na tistega pred osamosvojitvijo. Gabrova permisivna vzgoja je že povsod drugod zavržena, pri nas še kraljuje. V državah z razvojem poudarjajo določeno znanje in usmeritve učencev, pri nas še vedno ocenjujemo neznanje.
Potem pa še kompleksi večine matematikov, ki ne vedo, da cvetijo rože, da potoki žuborijo, da ptice pojejo, ampak zgolj kot jaga baba s kremplji zgrabijo učenca, ki mu matematika ni edina na svetu, ter ga raztrgajo. Seveda jim je največje veselje, ko delijo cveke, ko vidijo strah pred testi matematike v šoli, ko lahko dijakom dajejo popravne izpite in jih mečejo na maturi. Verjetno jim to prikliče orgazem. Tistih nekaj izjem je zgolj zato, da potrjujejo pravilo.
Takšen vzvišen odnos predvsem matematikov do učencev nam ne bo ustvaril novega pametnega rodu.
Sicer pa, sistemu so predvsem potrebni nepismeni, v bankah zadolženi, tržišču pa nenasitni in požrešni ljudje. Če bi se to spremenilo in bi se ljudje začeli učiti, bi se celotna hiša iz kart zrušila. To pa je oblasti nevarno, znanje je nevarno, zato ga nikoli ne smejo spajati z narodom. Torej, matematiki kar tako naprej, tolcite po učencih! Zasovražili bodo šolo in ostali brez izobrazbe. In oblast bo srečna.
Mnenje avtorja ne odraža stališča uredništva.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?