Toni Pugelj: "Slovenski kupci so zelo zahtevni, vedo, kaj želijo in kaj jih zanima"

18. 11. 2015, 12:49 | Vir: Liza
Deli
Toni Pugelj: "Slovenski kupci so zelo zahtevni, vedo, kaj želijo in kaj jih zanima"

Toni Pugelj je direktor največjega nakupovalnega središča pri nas Cityparka. Nakupovalno središče vodi že četrto leto, zato potrošniške navade Slovencev že dobro pozna. Zavzema se za to, da bodo še naprej ostajali in upravičevali naziv 'trendseterja'. Dobro ve, kaj kupce zanima in kako jih modno usmerjati.

Več kot devet milijonov jih je lani obiskalo nakupovalno središče, kar pomeni, da je glede na področje, ki ga pokriva Citypark – pol milijona prebivalcev – vsak prebivalec Ljubljane in širše okolice v povprečju vsaj 18-krat letno obiskal Citypark. Verjetno tudi zato, ker ne gre le za prostor nakupovanja, ampak mnogo več.

Prostor zabave, druženja in preživljanja prostega časa. Velik obisk dosegajo tudi z nenehnim vlaganjem v boljše počutje kupcev, kot je na primer nova osvetljava garažne hiše za večjo varnost. S Tonijem Pugljem smo se pogovarjali o trendih, načrtih Cityparka za prihodnost, slovenskih kupcih in njegovem prostem času.

Gospod Toni Pugelj, v prodajnih vodah ste že kar lep čas svoje kariere. Najprej ste delali v Hoferju kot vodja prodaje, zdaj ste v Cityparku. Kaj odlikuje dober trgovski center?

Toni Pugelj

Dobro nakupovalno središče v prvi vrsti odlikuje odlična lokacija, njegova dostopnost in udobje parkiranja.

Eksperiment dvojčkov: eden treniral 20 minut več kot drugi, rezultati zanimivi

Slednje je za kupce izrednega pomena. Šele v nadaljevanju oblikuje njegovo uspešnost primeren brangenmiks – izbira pravilnih najemnikov in pestra ponudba. Predvsem je pomembna izbira konceptov in ugotovitev, katera blagovna znamka bo na posameznem trgu in lokaciji uspešna. Kot zadnje so seveda udobje, ugodnosti oz. popusti, ki jih ponujajo trgovine, dogodki, urejenost, čistost ter predvsem prepoznavanje in zasledovanje želja obiskovalcev.

Poleti smo na primer ponudili v primeru neviht in toče vso noč odprto parkirno hišo in svojim obiskovalcem v njej omogočili brezplačno in varovano parkiranje. To kupcem res veliko pomeni in prav je, da jim na tak način izkazujemo pozornost.

Že desetletje ste povezani z željami kupcem, spremljate njihove navade. Kakšne so želje slovenskih kupcev? Kaj iščejo v nakupovalnih središčih?

Slovenski kupci so zelo zahtevni. Točno vedo, kaj želijo in kaj jih zanima, kaj iščejo in kje to lahko dobijo. Zato se moramo zanje zelo potruditi in jim ponuditi najboljše, kar lahko. Zagovarjam, kar vsi dobro vemo, da mora biti kupec vedno in povsod na prvem mestu. Ponudba je skoraj vsak dan večja in mamljivejša.

Naša naloga je, da jih prepričamo, da izdelek kupijo pri nas. S 125 trgovinami in lokali jim ponujamo največji pester izbor, kakovost jim zagotavljajo ponudniki, imamo najbolj priznane in iskrene blagovne znamke. Na leto pripravimo številne dogodke, samo lani jih je bilo 239, nekateri so trajali več dni, torej so nakupi tudi zabavni. Mi smo namreč prostor druženja, zabave, modernosti in pri nas se imate res luštno.

Ali Slovenski kupec še vedno rad nakupuje doma ali raje odhaja v tujino?

Mislim, da smo Slovenci čedalje bolj zadovoljni s ponudbo doma, zato je vse manj primerov množičnega nakupovanja v sosednjih državah. Ponudba naših trgovin je povsem primerljiva s ponudbo v tujini.

Tako se je recimo pred kratkim prenovila trgovina Swarovski in je danes opremljena po zadnjih svetovnih trendih in identična trgovinam Swarovski po večjih svetovnih mestih. Po zadnjih trendih bosta prenovljena tudi megamarket Interspar in trgovina H&M. Tako lahko naši kupci vsak dan obiščejo povsem prenovljeni Interspar, kjer je predstavljen popolnoma nov koncept Interspar megamarketov, ki ga ni še nikjer. Imamo tudi prednost, da SES-ovi centri delujejo v več državah in da jih imamo v upravljanju skupno 28. S tem lahko svojim obiskovalcem prenesemo najboljše prakse.

V največjem nakupovalnem središču pri nas ste znani tudi po tem, da pripeljete v Slovenijo vedno nove blagovne znamke, kot ste to storili z GAP-om, Liebeskidom in Pandoro. Kaj lahko pričakujemo v prihodnje?

Res je, da se trudimo z vedno novimi, svežimi in privlačnimi blagovnimi znamkami. S tem kupcem naredimo nakupovalno središče še bolj privlačno. Kaj nas in vas čaka v prihodnje, naj za zdaj ostane še skrivnost, vendar obljubljam, da novosti bodo in kupci bodo nad njimi navdušeni.

Kaj pa dogodki? Omenili ste, da ste jih lani organizirali kar 239, letos ne zaostajate. Za vami je Modni maraton, pred vami pa pestra jesen. Tudi razprodaj ne bo manjkalo. Vseeno je najbolj pričakovan dogodek vsako leto praznovanje Cityparkovega rojstnega dne. Imate že idejo za 14. rojstni dan?

Res je praznovanje našega rojstnega dne zelo odmevno. Letos smo tako dvignili veliko prahu s hollywoodsko modno revijo, na kateri je nastopilo več kot 40 znanih obrazov. Prihodnje leto bo praznovanje le še bolj noro. Več pa ne morem povedati, saj bom sicer pokvaril presenečenje. (smeh)

Pred praznovanjem rojstnega dne pripravljamo mnogo zanimivih dogodkov. Tudi nočno nakupovanje oz. Late night Shopping nas še čaka, ko imamo trgovine in lokale odprte kar do polnoči. Tudi po svetu imajo centri večkrat odprto ponoči, in to še dlje, in imajo polno. Pri nas je seveda drugačna navada nakupovanja, zato vsega iz tujine ne moremo avtomatsko prenašati v prakso k nam oz. moramo narediti svojo različico. Čakajo nas tudi prednovoletni ugodni nakupi in zimske razprodaje ugodnosti. Skratka pester nabor zanimivih in nepozabnih dogodkov.

Kupce razvajate tudi z vlaganji in investicijami?

Res je. Poleg prenove trgovin vlagamo tudi v prenovo garažne hiše. Z boljšo osvetlitvijo in popolnoma novim videonadzorom smo poskrbeli za večjo varnost kupcev, v roku pol leta pa bomo implementirali popolnoma nov sistem parkiranja, ki bo skrajšal čas, ki ga obiskovalci porabijo za to, da parkirajo svoje vozilo. Naša želja je vsekakor skrb, da naredimo obisk Cityparka kupcu kar najbolj prijazen in prijeten.

Citypark je sinonim za 'trendseterja'. Kako to vzdržujete?

Poglobljeno preučimo vsak koncept, ki se ponuja na trgu in razmislimo, kakšna je njegova dodana vrednost za obiskovalca. Posledično k nam prihaja vse več kupcev, ki iščejo nekaj novega, drugačnega, nekaj, česar nima vsak. Vedno jih želimo presenetiti s čim novim in drugačnim. Ime blagovne znamke vpliva na težnjo po nakupu. Tega se prav dobro zavedamo. Sledimo smernicam. Pri modnih nam pomaga tudi Lorella Flego, ki ima vsak mesec stilsko svetovanje za naše kupce. Odziv je izjemen, prav tako pa so zadovoljni tudi trgovci.

Tudi vi ste velik ljubitelj mode in modnih trendov. Nakupujete sami?

Rad se modno oblačim in z veseljem skočim v trgovino. Nisem eden izmed tiste skupine moških, katerih žene opravijo večino nakupov. Imam svoj stil in točno vem, v katerih trgovinah najdem kaj primernega zase. Obenem imam tudi to prednost, da imam tudi sam možnost sodelovati s priznano modno stilistko in svetovalko Lorello Flego. Tako mi je nazadnje svetovala kar ona.

Ste družinski človek in ženo ter otroke postavljate na prvo mesto. Kako vam to uspeva pri delu in tempu, ki ga živite?

Družina je vsekakor vedno na prvem mestu, zato se trudim za čimboljše ravnotežje med svojim delom, družino in preostalimi dejavnostmi. Ko sem z družino, preživljamo dneve skupaj čim bolj učinkovito. Pri dveh hčerkicah ni nikoli dolgčas. Pogosto pravita, da bi v Cityparku dodali še kakšno trgovino več z igračami. (smeh) Vedno imata veliko za povedati. Tudi žena je tista, brez katere ne bi zmogel, saj mi ponuja veliko podpore.

Kako pa preživljate prosti čas, ko niste z družino?

Za zdaj ga imam bolj malo, zato ga v prvi vrsti posvetim ukvarjanju z otrokoma. To pomeni, da gremo na kakšen sprehod, kolesarimo, smučamo, radi plavamo. S svojo družino ga želim preživeti čim bolj raznoliko in kakovostno. Mi pa v družbi treh deklet ni nikoli dolgčas.

Kakšen je vaš moto?

Bodi pošten, imej cilj in vztrajaj do konca. Pri tem bodi hiter, ne pozabi na impulzivnost, bodi drzen, včasih predrzen. Druži se z boljšimi od sebe, bodi drugačen od njih in tako boš najboljši.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem