Potrošniki so se spraševali, ali se del tega morda vrne na police v trgovini.
Skorajda ne mine dan, da ne bi v Facebook skupini platforme Halo inspektore, ki se na Hrvaškem bori za pravice potrošnikov, razkrili kakšne trgovske nepravilnosti. Tudi pred kratkim so jo in pokazali so fotografije, ki so njihove sledilce čisto šokirale - in to z dobrim razlogom. Poleg tega se je pojavilo še nekaj vprašanj in zaskrbljenosti, kaj se pravzaprav na koncu zgodi s takimi izdelki. Vse skupaj se je zgodilo pri objektu znane trgovske verige, v kateri (ko so na Hrvaškem) nakupujejo tudi številni Slovenci.
Potrošniki so vse skupaj prijavili
"Neugodni vremenski pogoji so le pospešili razpadanje prehrambnih izdelkov, ki že dneve stojijo na odprtem prostoru poleg krapinskih Plodin. Apokaliptični prizori razmetane, napol gnile in plesnive hrane, zaradi katere se je začel širiti smrad okoli nepravilno odloženih odpadkov, obenem pa privabljala glodavce z vseh strani Krapine, so nas vse v @haloinspektore močno šokirali. Še toliko bolj, ker so se v kartonskih škatlah znašle tudi klobase tik pred iztekom roka uporabnosti, jogurti v akciji ... Zato so se potrošniki povsem upravičeno spraševali, ali del tega morda ne konča - pod sumljivimi pogoji - spet na policah trgovin (In potem se čudimo, ko na policah najdemo ostanke glodavcev in sledi njihovih nočnih „patrulj“ po trgovinah.)," so zapisali ob objavi.
Odziv državnega inšpektorata
Dodali so, da je po prijavi potrošnikov ukrepala tudi hrvaška sanitarna inšpekcija, ki jim je poslala uradno izjavo o odstopanju in rezultatih nadzora. "Danes je po uradni dolžnosti sanitarna inšpekcija Državnega inšpektorata opravila inšpekcijski nadzor na omenjeni lokaciji (Plodine, Krapina), kjer je bila ugotovljena nepravilnost glede izpolnjevanja higienskih zahtev za živila iz Priloge II, poglavje VI Uredbe (EU) o higieni živil št. 852/2004 - ravnanje z odpadki. Na podlagi javnozdravstvenega interesa je bila izdana ustna odločba, s katero se subjektu odredi, da zagotovi odstranitev stranskih proizvodov živalskega izvora prek za to pooblaščene osebe ter da zagotovi ustrezne pogoje za shranjevanje in odstranjevanje odpadkov. Stranka je že začela izvajati ukrepe iz ustne odločbe, izveden bo tudi nadzor nad izvajanjem teh ukrepov. Zaradi ugotovljene nepravilnosti je bila pravni in odgovorni osebi izrečena denarna kazen v skladu s 24. členom Zakona o higieni živil in mikrobioloških kriterijih za živila," so sporočili iz Državnega inšpektorata.
Na koncu objave so še zapisali, da so prepričani, da takšnega odnosa do hrane v Plodinah - pa tudi v drugih trgovskih verigah - ne bodo več videvali. "Vsaj ne javno, bi dodali nekateri. In imeli bi prav. Dokler takim trgovcem spet ne potrkajo na vrata inšpektorji ..."
Kdo je pravzaprav odgovoren?
Vsaka njihova objava sproži številne odzive, tako je bilo tudi tokrat. "Že vrsto let se jim izogibam, kakovost hrane je slaba, politika do kupcev grozna, ene cene na policah, druge v katalogih, tretje na blagajnah ... Groza," je napisal eden od sledilcev. Drugi pa je opozoril na več dejstev: "Tukaj je veliko krivcev, ne glede na to, za katero trgovsko verigo gre. Dobavitelji ali posredniki med trgovino in posameznimi podjetji delajo za provizijo in v trgovine dostavljajo več, kot je treba, ne poslušajo pa ljudi, ki tam delajo in znajo oceniti promet. Seveda se ne proda vse, pred iztekom roka bi bilo treba izdelke poceniti, a to ni odvisno od prodajalcev, temveč od šefov. Ko izdelek preteče, bi moral tisti, ki ga je dostavil, blago prevzeti in ga ustrezno skladiščiti. Večinoma tega nočejo narediti, samo popišejo blago in ga nočejo vzeti nazaj. Prostor v trgovini pa je treba sprostiti. Kaj lahko trgovci tukaj naredijo? V trgovinah vlada nered, saj morajo vsi delati vse - tako kot je zgoraj gospod opisal delo v mesnici. Ni več čistilk, skladiščnikov … obstajajo samo "tete", ki jih izkoriščajo kot sužnje. Če mislite, da v tem uživajo, se motite." Mi pa lahko samo dodamo, da končno ceno vsega tega plača kupec. In v tem je bistvo.