24. 8. 2021, 10:13 | Vir: STA
Spet v šolo: V primeru pouka na daljavo ne bo večjega povečanja obremenitev Arnesovih storitev
Po oceni Arnesa v primeru izobraževanja na daljavo v letošnjem šolskem letu v primerjavi s preteklim šolskim letom ne bo prišlo do večjega povečanja uporabe storitev njihovega omrežja. Kot so pojasnili so storitve že pred časom izboljšali in pohitrili, tudi z nadgrajevanjem infrastrukture.
Prve dni šolanja na daljavo v letu 2020 je zaznamovalo nekaj težav z upočasnjenim delovanjem Arnesovih spletnih učilnic. A kot so izpostavili na Arnesu, so storitve, ki omogočajo izobraževanje na daljavo in katerih se je uporaba v zadnjem letu in pol povečala tudi od sto- do tisočkratno, že pred časom izboljšali in pohitrili. Tudi z nadgrajevanjem infrastrukture, ki je zagotovila, da so storitve med izobraževanjem na daljavo delovale dobro, so zapisali.
Te storitve sicer še vedno nadgrajujejo; posebno pozornost so pri Arnesu namenili izboljšanju uporabniške izkušnje pri spletnih učilnicah in vključevanju novih vtičnikov, ki so jih želeli učitelji za lažjo izpeljavo pedagoškega procesa.
V lanskem letu so ob podpori ministrstva za izobraževanje, znanost in šport posebno pozornost posvečali izobraževanju učiteljev, s poudarkom na uporabi digitalnih storitev in sami uporabniški podpori pri rabi storitev.
Za september načrtujejo spletna tečaja za učitelje, na katerih bodo po navedbah Arnesa lahko pridobili znanja, s katerimi bodo učinkoviteje uporabljali Arnesove učilnice in pridobili novo znanje za pripravo interaktivnih vsebin.
Septembra se bodo predvidoma začele tudi aktivnosti v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Njegov namen je razvijanje usposobljenosti izobraževalcev s pomočjo sodobnih informacijsko-digitalnih tehnologij.
Poleg tega na Arnesu pripravljajo še program React-EU - informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) za vzgojno-izobraževalne zavode, ki bo namenjen nadaljnji podpori izvajanja izobraževanja na daljavo in uporabi IKT na lokacijah zavodov.
V program, ki bo potekal letos in prihodnje leto, je zajetih 1065 vzgojno-izobraževalnih zavodov s 325 podružnicami s skupno vpisanih skoraj 397.000 otrok, učencev in dijakov.
Ciljne skupine so udeleženci izobraževalnega procesa, šolajoči in strokovni delavci v vrtcih, osnovnih, srednjih in višjih šolah, zavodih za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, glasbenih šolah, dijaških domovih in ljudskih univerzah.
Naložbo v višini 16 milijonov evrov sofinancirata EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj ter ministrstvo za izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo covida-19. Arnes bo iz rednih sredstev financiral stroške dela in storitev, so pojasnili.