17. 8. 2021, 07:57

Študija potrdila: algoritmi družbenih medijev nas spodbujajo, da izražamo vedno več moralnega ogorčenja

Profimedia

Ste zaznali, da se na Facebooku in Twitterju zadnje čase pojavlja vedno več objav, v katerih se ljudje jezijo, ker je po njihovem mnenju kršeno to ali ono moralno načelo? Potem ste zaznali to, kar so zdaj uradno potrdili tudi v študiji na univerzi Yale – všečki in delitve na družbenih omrežjih spodbujajo moralno ogorčenje.

Kot poročajo tuji mediji, je študija oddelka za psihologijo na univerzi Yale, pod vodstvom post-doktorskega raziskovalca Williama Bradyja razkrila, da feedback, ki nam ga nudijo družbena omrežja, spreminjajo ton našega političnega diskurza na spletu.

Za potrebe študije so raziskovalci sledili 12,7 milijonom tvitom, ki jih je objavilo 7331 uporabnikov, potem pa so s pomočjo umetne inteligence opredelili, če so ti uporabniki sčasoma izražali več moralnega ogorčenja v svojih objavah.

Odkrili so, da so uporabniki, ki so prejeli več odziva od sledilcev (več všečkov ali delitev), nato pogosteje in bolj izrazito izražali svojo jezo ali ogorčenje na podlagi moralnih prepričanj.

S tem so prišli do enotnega zaključka, da nas algoritmi družbenih medijev spodbujajo k izražanju še več jeze ali ogorčenja, če smo bili za takšne objave nagrajeni.

V študiji se je obenem nepresenetljivo pokazalo, da člani politično ekstremnih skupin izražajo več moralnega ogorčenja kot politično zmerni uporabniki – so pa zato politično zmerni uporabniki pogosteje in hitreje podvrženi vplivom nagrajevanja preko všečkov ali delitev. To pomeni, da običajni uporabniki v bistvu hitreje stopnjujejo objave, nabite z moralnim ogorčenjem, kot člani ekstremnih političnih skupin.

Avtorji študije ob tem opozarjajo, da to nakazuje na mehanizem, po katerem zmerne politične skupine lahko hitro postanejo politično radikalizirane. Nagrajevanje na družbenih medijih ustvarja krog pozitivnega odziva preko všečkov in delitev, kar spodbuja uporabnike k stopnjevanju in višji frekventnosti tovrstnih objav.

Da to ni presenetljivo odkritje, nakazuje opozorilo iz prezentacije posledic Facebookvih algoritmov iz leta 2018, kjer je zapisano, da algoritmi na družbenih medijih izkoriščajo dejstvo, da človeške možgane privlači razdeljenost v družbi, zato družbeni mediji ponujajo uporabnikom več in več vsebin, ki ljudi ločujejo, saj so takšne vsebine bolj privlačne in zato povečajo uporabnikov čas na platformi.

Viri: YaleNews, Indipendent, Science Advances

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču