Uredništvo | 19. 11. 2024, 21:15

Umrl je legendarni pisatelj, ki je preko turističnih vodnikov predstavljal edinstvena doživetja

Profimedia

Ameriški pisatelj in založnik Arthur Frommer je verjel, da so potovanja zdravilo proti predsodkom. 

Arthur Frommer, legendarni ameriški pisatelj in založnik, je preminil, vendar bo njegova zapuščina, zlasti na področju potovalnih priročnikov, ostala živahna še dolgo. Star je bil 95 let. 

Rodil se je leta 1929 v Virginiji, kjer je obiskoval prestižni Yale, in se izobraževal na področju prava. V času korejske vojne je služil v ameriški vojski, kjer je bil nameščen v Nemčiji. Medtem ko je bil vojak, je Frommer že začel razvijati svojo strast do potovanj. Ob koncih tedna je pogosto skočil na vlak in odpotoval v evropska mesta, kot sta Pariz in London, kjer je nabiral dragocene izkušnje in zgodbe.

Frommer je imel posebno sposobnost opazovanja, kako so lahko Američani, čeprav z omejenimi sredstvi, uživali v Evropi, in se tako rodila ideja, ki je kasneje postala temelj njegove kariere. Leta 1957 je napisal prvi priročnik z naslovom Evropa za pet dolarjev na dan, ki je postal prava revolucija v svetu popotnih vodičev, poroča BBC.

Knjiga je bila zasnovana z mislijo na popotnike, ki si niso mogli privoščiti luksuznih potovanj, vendar so želeli doživeti evropske kulture na avtentičen način, ne da bi se zatekali k dragi in razkošni ponudbi. V tem prvotnem priročniku je Frommer popotnikom svetoval, kako naj potujejo z nizkimi stroški, a kljub temu uživajo v kulturnih in zgodovinskih bogastvih evropskih mest.

Verjel je, da so potovanja zdravilo proti predsodkom

Priročnik je bil sprva natisnjen v 5000 izvodih, ki jih je Frommer prodajal svojim kolegom vojakom po 50 centov, kar je omogočilo širši dostop do te dragocene informacije. Hitro je postala izjemno priljubljena med Američani, saj je izpolnila potrebo po praktičnih in cenovno dostopnih nasvetih za popotovanja po Evropi.

Frommerjev preprost, a učinkovit pristop k potovanjem je naletel na odličen odziv in se izkazal za zelo aktualnega v času po drugi svetovni vojni, ko je bil v porastu turizem in so mnogi Američani želeli raziskovati Evropo, vendar so bili pogosto omejeni s proračunom.

Knjiga je od takrat naprej postala ključni temelj, na katerem je Frommer gradil svojo blagovno znamko. V naslednjih desetletjih je izdal vrsto drugih priročnikov, ki so obravnavali destinacije po vsem svetu, in ustanovil podjetje, ki se je specializiralo za ustvarjanje potovalnih vodičev za popotnike z različnimi proračuni.

Njegovo delo je pomembno vplivalo na industrijo in spremenilo način, kako ljudje gledajo na potovanja. Kljub temu da so se številni drugi založniki potovalnih priročnikov pojavili, je blagovna znamka The Frommer ostala ena najbolj prepoznavnih in zaupanja vrednih. 

Frommer je pisal o poceni hotelih, ulični hrani, raziskovanju lokalnih znamenitosti in hostlih. Verjel je, da so potovanja zdravilo proti predsodkom

V eseju z naslovom Kako so mi potovanja spremenila življenje je zapisal, da so ga potovanja naučila, da so kljub razlikam v oblačenju in jeziku, političnih in verskih prepričanjih vsi ljudje na svetu v bistvu enaki

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču