Bi podjetje res lahko v kratkem prenehalo poslovati?
Pred približno desetletjem, ko se je spletno nakupovanje v Sloveniji razmahnilo, a izbira še ni bila tako široka kot danes, je na lestvici najbolj priljubljenih spletnih platform kraljeval Asos, britanski spletni trgovec z oblačili, kozmetiko in izdelki za dom.
Čeprav nekatere Slovenke in Slovenci še vedno prisegajo nanj, pa tuji mediji in poznavalci finančnega trga že nekaj časa opozarjajo na to, da je Asos zaradi vse večje (in cenejše) konkurence podobnih ponudnikov zabredel globoko v rdeče številke.
"Prodaja že drugo leto upada za 11 % in letos so imeli do 29. septembra več kot 30 milijonov evrov izgube," na primer pravi finančni analitik Tom Matthews. Tudi vrednost njihove delnice naj bi v petih letih padla za rekordnih 93 odstotkov, je še povedal in dodal, da ga to ne preseneča, saj se je za spletne trgovce veliko spremenilo s prihodom kitajskega podjetja Shein, ki trenutno velja za največjega modnega trgovca na svetu in ponuja podobne produkte po zelo nizkih cenah.
Po drugi strani pa mora Asos tekmovati tudi s spletnimi trgovci v podobnem cenovnem rangu, kot je Next, ki je za razliko od Asosa že četrto leto povečal dobiček.
"Na žalost moram glede na inflacijo, bivanjsko krizo in hudo recesijo v Veliki Britaniji reči, da ne bom niti malo presenečen, če to podjetje v kratkem preneha poslovati," je svojo analizo prav nič optimistično zaključil Matthews.
@tom_matthews_finance Would you invest in ASOS? #asos #stocks #stockmarket #investing #fashion #clothing ♬ 夜店Paris巴黎 - 奶盖
Nove generacije kupujejo tudi iz druge roke
Že maja letos je Guardian poročal, da je Asos "v rdečih številkah" za več kot 300 milijonov evrov. Ker poskušajo posodobiti svojo ponudbo, so odpisali zaloge, vredne okoli 100 milijonov evrov, poleg tega pa se soočajo z naraščajočimi stroški dela in skladiščenja.
Hkrati je bilo treba po pandemiji koronavirusa spet obravnavati večje število vračil, saj so kupci ponovno povpraševali po prilegajočih se kosih, kot so obleke, namesto pajkic in ohlapnih puloverjev, ki so se dobro prodajali med pandemijo. Obenem so kupci postali bolj ozaveščeni, kar se tiče nakupov in vračil, saj jih naraščanje življenjskih stroškov na vseh področjih spodbuja k temu, da se odločajo le za tista oblačila, ki jih potrebujejo in ki jim ustrezajo.
Podobne težave kot Asos naj bi imel tudi ponudnik Boohoo, poleg Sheina pa po pisanju Guardiana po novem pomembno konkurenco predstavljajo tudi ponudniki oblačil iz druge roke, na primer Depop in Vinted, ki so vse bolj priljubljeni med mlajšo generacijo.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem