10. 5. 2024, 13:02 | Vir: STA

Incidenti se vrstijo en za drugim! Še en Boeingov žvižgač opozoril na resne napake: "Našel sem veliko manjkajočih ... "

Profimedia

Žvižgač Santiago Paredes je povedal, da je pogosto odkril do 200 napak na delih, pripravljenih za dobavo Boeingu.

Deli letal, namenjeni za ameriškega proizvajalca letal Boeing, so po navedbah nekdanjega nadzornika kakovosti pri Boeingovem največjem dobavitelju Spirit AeroSystems tovarno redno zapuščali z resnimi napakami. Žvižgač Santiago Paredes je dejal, da je pogosto odkril do 200 napak na delih, pripravljenih za dobavo Boeingu.

Peredes je v intervjuju za britanski BBC in ameriški CBS povedal, da so ga imeli za nečimrneža, ker je upočasnjeval proizvodnjo, ko je izražal svoje skrbi.

"Našel sem veliko manjkajočih pritrdilnih elementov, veliko upognjenih delov, včasih celo manjkajoče dele," je dejal. Kot je pojasnil, ni bilo nič neobičajnega, če je našel "od 50 do 100, 200" napak na trupih letal, ki naj bi jih poslali Boeingu, je v četrtek poročal BBC.

Spirit je obtožbe trdno zanikal. "Odločno zanikamo njegove obtožbe," je dejal njihov tiskovni predstavnik.

Peredes, ki je pri Spiritu delal med letoma 2010 in 2022, se je zaradi opozoril na napake znašel pod velikim pritiskom, naj ne bo tako natančen. Podjetji sta se razsežnosti napak po njegovih navedbah zavedali, o njih so nadzorniki kakovosti obeh podjetij govorili na tedenskih sestankih.

"Dokler nisem začel delal pri Spiritu, nisem srečal veliko ljudi, ki bi jih bilo strah letenja. Potem pa sem srečal veliko ljudi, ki so se bali letenja - ker so videli, kako so gradili trup letala," je dejal.

To pa ni prvi žvižgač Boeinga. Na proizvodnje napake v letalu 737 max je opozarjal prav tako nekdanji nadzornik kakovosti pri Spiritu Joshua Dean, ki pa je v začetku meseca umrl. Kot so poročali britanski mediji, je 45-letni Dean umrl po kratkotrajni bolezni. Kot je navajal The Guardian, so Deana hospitalizirali zaradi težav z dihanjem in ga tudi intubirali. Potem je zbolel za pljučnico in staknil resno bakterijsko okužbo, dva tedna pozneje pa umrl.

Letalo 737 Max je bilo v letih 2018 in 2019 udeleženo v smrtonosnih nesrečah, v katerih je skupno umrlo 346 ljudi.

Dean pa ni prvi Boeingov žvižgač, ki je umrl. 62-letnega Johna Mitcha Barnetta so marca našli mrtvega zaradi strelne rane, ki naj bi si jo zadal sam.

Profimedia

Boeing zaradi incidentov preiskuje Ameriška Zvezna uprava za letalstvo 

Ameriški proizvajalec letal je sicer pod drobnogledom od 5. januarja, ko je letalo Boeing 737 max 9 družbe Alaska Airlines zasilno pristalo, potem ko je med njihovim vzletom aprila letalu med letom odpadel panel z vrat.

S težavami na več poletnih z letali Boeing se je srečala tudi letalska družba United Airlines, prav tako tudi družba Southwest Airlines. Enemu izmed letal slednje je aprila pred vzletom zagorel motor, drugemu letalu pa je med vzletom odpadel pokrov motorja in udaril v krilo.

V četrtek je letalo Boeing 737-300 v senegalski prestolnici Dakar ob vzletu zapeljalo z vzletne steze, pri čemer se je poškodovalo 11 ljudi, štirje huje. Le dan pred tem je v Istanbulu FedExovo tovorno letalo Boeing 767 pristalo na nosu, potem ko se mu ni spustilo prednje podvozje.

Takšen niz incidentov je v letalskem prometu "precej redek", je po navedbah francoske tiskovne agencije AFP ocenil letalski strokovnjak Bertrand Vilmer.

Boeing zaradi omenjenih incidentov preiskuje tudi Ameriška Zvezna uprava za letalstvo (FAA), ki od družbe zahteva, da dokaže izboljšanje delovanja in nadzora kakovosti.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču