Bosta Instagram in Facebook končno brez oglasov? Po novem bo ...

3. 10. 2023, 14:09 | Vir: STA
Deli
Bosta Instagram in Facebook končno brez oglasov? Po novem bo ... (foto: Profimedia)
Profimedia

Podjetje Meta razmišlja o spremembi, ki bi bila po godu številnim uporabnikom družbenih omrežij. 

Uporabniki družbenih omrežij Facebook in Instagram v EU bi lahko po novem plačevali več kot deset evrov mesečne naročnine za uporabo različic obeh omrežij brez oglasov, načrte njunega matičnega podjetja Meta povzema ameriški časnik The Wall Street Journal. Na osebnih računalnikih bi naročnina znašala okoli deset evrov, na pametnih napravah pa 13.

V skladu z načrtom bi Meta zaračunavala šest evrov za vsak dodatni povezani račun. Če bi na primer nekdo želel uporabljati tako Facebook kot Instagram brez oglasov, bi torej za mesečno naročnino odštel okoli 16 evrov, navaja ameriški časnik, ki se pri tem sklicuje na dobro obveščene vire.

Razlog za višjo naročnino na pametnih napravah je provizija, ki jo razvijalcem v svojih trgovinah z aplikacijami zaračunavata Google in Apple. Uporabniki, ki bodo še naprej želeli uporabljati brezplačni različici Facebooka in Instagrama, se bodo morali strinjati s ciljnim oglaševanjem na obeh platformah. Kot so pri Meti pojasnili evropskim regulatorjem, upajo, da bodo različice brez oglasov za uporabnike v EU uvedli v prihodnjih mesecih.

Čez dan še naprej toplo za ta čas, na Primorskem spet opozorila pred burjo

Družbo Meta so irski regulatorji v začetku letošnjega leta kaznovali s 390 milijoni evrov kazni zaradi kršenja zakonodaje EU o osebnih podatkih na Facebooku in Instagramu. Ocenili so, da je Meta uporabila napačno pravno podlago za obdelavo osebnih podatkov za namen oglaševanja.

Iz Mete so naknadno sporočili, da nameravajo uporabnike v EU vprašati za njihovo soglasje, preden podjetjem dovoli ciljno oglaševanje. V družbi verjamejo, da bi različica brez oglasov lahko ublažila skrbi regulatornih organov. Tiskovni predstavnik družbe Meta je pojasnil, da podjetje verjame v brezplačne storitve, ki jih podpirajo prilagojeni oglasi, vendar raziskuje "možnosti, s katerimi bi zagotovili skladnost z razvijajočimi se regulativnimi zahtevami," navaja Reuters.

Ali bodo evropski regulatorji sprejeli predlagani načrt ali pa bodo zahtevali brezplačen dostop do storitev tudi za uporabnike, ki ne bodo privolili v ciljno oglaševanje, še ni znano. 

Slaba novica za uporabnike priljubljenega omrežja

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem