Lani se je zdelo, da kriza v nemški avtomobilski industriji ne more škoditi podjetju Geiger Automotive s sedežem v okrožju Murnau v Neu-Eglingu.
Po obnovi so ljudje verjeli, da so na pravi poti. Tudi med delavci je takrat vladalo sproščeno razpoloženje. Očitno pa se je od takrat marsikaj spremenilo. Več znakov namreč kaže, da je situacija v Geigerju kritična.
Zaprtje tovarne v Ziemetshausnu
Podjetje, ki je del japonske družbe Sanoah in je pred tem upravljajo tri tovarne v Nemčiji, je pred dnevi v sporočilu za javnost zapisalo, da bo zaprlo tovarno v Ziemetshausnu na Bavarskem. Kot so pojasnili v Geigerju, druge možnosti ni bilo.
Odločitev je bila sprejeta zaradi stalnega upadanja prodaje v avtomobilski industriji v zadnjih letih, zaradi česar so morali prilagoditi obstoječo proizvodnjo Geiger Automotive GmbH v Nemčiji.
"Zaprtje tovarne ni bila enostavna odločitev. Vendar je ta korak nujen, da bi naše podjetje dolgoročno pozicionirali in učinkoviteje izkoristili svoje vire," je pojasnil generalni direktor Peter Reutersten, ki je vodenje Geigerja prevzel 1. julija lani. Dodal je, da je trenutno podjetje v rdečih številkah. Deli, ki so bili do zdaj proizvedeni v Ziemetshausnu, menda niso primerni za tovarno Murnau.
Po podatkih predsednika generalnega delavskega sveta Maria Herrmanna je v tovarni v Thüringenu trenutno zaposlenih okoli 210 delavcev, medtem ko je v Murnauu po besedah tiskovne predstavnice uprave na plačilnem seznamu natančno 223 ljudi. Številni so zaskrbljeni za svoje službe.
Vodstvo medtem dela vse, da bi zmanjšalo število zaposlenih. Tovarna Murnau od novembra lani po navedbah zaposlenih ponuja sporazumne prekinitve delovnega razmerja, a ne s polnim priznanjem delovne dobe, navaja Fenix Magazin.
Nekateri delavci, predvsem starejši, so ponudbo sicer sprejeli.
Delavci odhajajo
V Tambach-Dietharzu, kjer se je vodstvo odločilo za enak pristop, je odšlo že več kot 20 ljudi. Hermann je odhod in odpuščanje delavcev v Murnauu označil kot edini način za rešitev Geigerja. Sam sicer računa tudi na finančno podporo matične družbe.
Pojasnil je tudi, da se bo proizvodnja iz Ziemetshausna preselila v Turingijo, saj v Murnauu ni dovolj prostora za stroje in skladiščne prostore. "Skladno s prodajo moramo zmanjšati tudi število zaposlenih v Tambachu in Murnauu, nobene tovarne pa ne nameravamo zapreti," je še zagotovil direktor. Sam tako prihodnost vidi veliko manj črno kot pa večina delavcev, ki so v preteklosti doživeli več menjav lastništva ter nenehne vzpone in padce.
Novo na Metroplay: Ana Grdadolnik o nastopu na letošnji Emi, glasbeni karieri in prostem času