7. 3. 2024, 10:33 | Vir: STA

Kam je izginilo 239 ljudi? Največja letalska skrivnost vseh časov bo morda kmalu rešena

Profimedia

Obstaja več teorij, kaj je šlo narobe z malezijskim letalom, vendar nobena ni potrjena. 

Pred desetimi leti je na poti iz malezijske prestolnice Kuala Lampur v Peking skrivnostno izginilo letalo družbe Malaysia Airlines, na katerem je bilo 239 ljudi. Letala kljub največji iskalni operaciji v zgodovini letalstva vse do danes niso našli. Svojci potnikov zahtevajo novo iskanje, malezijske oblasti pa so primer pripravljene ponovno odpreti.

Letalo Boeing 777 malezijske letalske družbe, na katerem je bilo 239 ljudi, je 8. marca 2014 40 minut po vzletu izginilo z radarskih zaslonov. Za letom 370 iz Kuala Lumpurja v Peking so se izgubile vse sledi.

Profimedia

Na krovu je bilo 153 Kitajcev, 50 Malezijcev, od tega 12 članov posadke, sedem Indonezijcev, šest Avstralcev, pet Indijcev, štirje Francozi, trije Američani, po dva Novozelandca, Ukrajinca, Kanadčana in Iranca ter po en Rus, Nizozemec in Tajvanec.

Domnevno je letalo strmoglavilo v odročnem delu južnega Indijskega oceana. Po nekaterih ocenah so preiskovalci preiskali več kot 120.000, po drugih okoli 230.000 kvadratnih kilometrov morskega dna, a letala niso našli. Na obale je sicer naplavilo nekaj razbitin, o trupu letala, potnikih in črni skrinjici pa ni sledi.

Profimedia

V nedeljo se je v malezijski prestolnici na spominski slovesnosti v luči obletnice izginotja zbralo kakih 500 sorodnikov potnikov in njihovih podpornikov, ki so od malezijske vlade zahtevali novo iskalno akcijo.

"Če obstajajo prepričljivi dokazi, da je treba primer ponovno odpreti, ga bomo z veseljem odprli," jim je sporočil malezijski premier Anwar Ibrahim. Pred tem je na spominskem dogodku malezijski minister za promet Anthony Loke dejal, da je vlada odločena najti letalo ne glede na ceno.

Možnost nove iskalne akcije

Svojcem je zagotovil, da se bo s predstavniki ameriškega podjetja za raziskovanje morja Ocean Infinity, ki je že leta 2018 izvedlo neuspešno iskanje, pogovoril o možnostih nove iskalne akcije. Pred tem so uradno preiskavo, v kateri so sodelovale Avstralija, Malezija in Kitajska, po dveh letih zaključili januarja 2017, prav tako neuspešno.

Profimedia

Izginotje letala je sicer že dolgo predmet številnih teorij, od verodostojnih in bolj verjetnih do skrajnih. Med drugim so ga pojasnjevali s hipotezami, da se je zgodila nesreča zaradi tehnične okvare, da je na krovu izbruhnil požar strupenih plinov, pa tudi, da je letalo strmoglavil sam pilot. Nobena od teorij ni podprta s trdnimi dokazi.

Po ugotovitvah uradne preiskave je letalo nad oceanom - v povsem drugi smeri od predvidene - letelo še približno šest ur, dokler mu ni zmanjkalo goriva. Poročilo o tragediji, ki ga je Malezija objavila leta 2018, izpostavlja napake kontrole zračnega prometa in navaja, da je bila smer letala spremenjena ročno. Iz prav tako neznanega razloga je bil ročno izključen komunikacijski sistem. Ne glede na to v poročilu gotovih zaključkov ni.

Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice