Zračno plovilo, ki je s svojimi sledovi marsikoga dodobra prestrašilo, je bilo ključno za TV-prenos športnega dogodka.
V nedeljo je med Slovenci veliko prahu dvignilo letalo, ki je spremljalo dirko relija na Hrvaškem, pri tem pa za seboj puščalo nenavadne kondenzacijske sledi v obliki krogov. Gre pravzaprav za običajno prakso, ki producentom TV-prenosa tekmovanj v reliju omogoča boljši neposreden televizijski prenos, čeprav je neposredno prenašanje logistično vseeno še vedno precej težavno.
Kako celotna stvar deluje, je po svetovnem prvenstvu v reliju leta 2018 pojasnil komentator in strokovnjak za ta šport Julian Porter, ki je platformo WRC All Live označil za revolucionarno, saj je spremenila način gledanja relija. Splošne značilnosti platforme je za RallySport Magazine tudi podrobneje opisal, pri tem pa izpostavil značilnosti in izzive, s katerimi se med prenosom sooča produkcijska ekipa.
Kakšna je vloga letala, ki kroži nad prizoriščem?
Po Porterjevih besedah je med prenosom tekmovanj letalo WRC v središču televizijske produkcije. Letalo sledi tekmovalcem v krogih in produkcijski ekipi zagotavlja vse, kar potrebuje za televizijski prenos. Za to uporabljajo lastno letalo, ki je opremljeno točno za ta namen. V njem so vsi ključni instrumenti za neposredno predvajanje slike, pa tudi številne druge naprave.
Da bi bilo letalo učinkovito, je nujno, da ostane v dosegu vseh kamer, zato mora med dirko krožiti nad prizoriščem. Če določenih kamer nima v dosegu, posnetkov preprosto ne more predvajati, zato se mora včasih tudi vrniti, če želi ujeti pomemben dogodek, ki se je zgodil izven dosega. Ker se letalo hitro premika po zraku, nanj pa ne vplivajo niti dejavniki, kot je zahtevnost terena, je za tovrstne manevre izredno koristno.
Režiser se mora večkrat odločati, koga bo spremljal
"Ko prideš na Korziko in imaš 48-kilometrsko etapo, ki poteka čez vrh gore, lahko pokriješ le 10 kilometrov." To pri producentih prenosa sproža dilemo, katere dirkače naj spremljajo. Če se osredotočajo na prvih nekaj avtomobilov v etapi, se mora letalo, če želijo prikazati na primer tekmovalce, ki so šele na začetku etape, vrniti nad tisto območje, je pojasnil Porter.
"Na studijskih monitorjih lahko vidimo vse kamere, ki jih imamo, vendar lahko hkrati prenašamo le tri," je dejal Porter in dodal, da lahko naenkrat oddajajo le iz petih oddajnikov. "Eden namenjen za intervjuje na koncu etape, eden za helikopter in trije za kamere v dirkalnih avtomobilih." Ker je število kamer, med katerimi lahko preklapljajo omejeno, se pogosto zgodi, da morebitnih incidentov ne morejo prenašati v živo.
V ozadju neposrednega prenosa pravi kaos
Če režiser prenosa opazi, da se nekaj dogaja v avtomobilu, ki ga ne pokrivajo, mora izklopiti prenos s kamere enega od avtomobilov in ga vklopiti v drugem avtomobilu, da omogoči predvajanje. Ko kamero izklopi, ta sicer še vedno snema dogajanje, vendar se ne more vključiti v neposredni prenos. Če se med dirko zgodi incident, je potrebna hitra odločitev, katere kamere naj prenašajo posnetke in katere bodo iz neposrednega prenosa odklopili.
Ker se vse dogaja v desetinkah sekunde, je treba odločitve sprejemati zelo hitro, pri tem pa mora režiser prenosa upoštevati tudi to, kdo je v bližini cilja in koga bodo pokrivali naslednjega. Čeprav bodo imeli gledalci med spremljanjem prenosa občutek, da vse poteka gladko, je v ozadju dogajanja pravi kaos, ki je zelo zanimiv, je za RallySport Magazine še dejal Porter.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem