K. Ž. | 25. 9. 2024, 08:53
Podjetje, v katerem so zaposleni številni Slovenci, znova v masivno odpuščanje
Magna bo ukinila še dodatnih 200 delovnih mest.
Ukinitev delovnih mest v podjetju Magna Powertrain v Lannachu so pristojni napovedali že lansko leto. Menedžerjem, inženirjem in drugim so svetovali odhod, zamenjav pa ni bilo na vidiku. Zdaj pa so bili zaposleni obveščeni, da bodo ukinili še 200 delovnih mest.
To je za nekoč ponosni Magna Powertrain velik šok. Včasih je namreč veljal za paradnega konja med dobo motorjev z notranjim izgorevanjem. V Magni so zasnovali in izdelali kakovostne menjalnike in štirikolesne pogone, včasih pa je Magna veljala za eno od vodilnih sil na tehnološkem področju na celotnem svetovnem trgu.
Magna kot žrtev e-mobilnosti
Padec Magne je bil močan, podjetje je tako postalo eno izmed številnih žrtev e-mobilnosti, ki preprosto ne more več zaživeti. Lannach je bil prvotno mišljen kot središče e-mobilnosti, kjer naj bi izdelovali motorje za Fiskerjeve električne avtomobile, a je šlo podjetje v milijardni stečaj. Zdaj tam izdelujejo elektromotrje za Elektro-G, ki jih prav tako izdelujejo v Magni Steyr.
Študija tehnološke univerze v Gradcu je sicer lani napovedala, da bo zaradi e-mobilnosti na Štajerskem izgubljenih 20 odstotkov delovnih mest, poroča Kleine Zeitung. Govorice, da bo Lannach prodan, sicer niso resnične, saj Magna potrebuje tovarno za G-jeve elektromotorje v Ilzu. Tam sicer ne nameravajo ukinjati delovnih mest.
Za kadrovske rošade v Magni je kriva tudi dokončna ukinitev proizvodnje dveh modelov Jaguarja. Prav tako je bila zavrnitev angleškega start-upa Ineos, ki je želel v Gradcu izdelovati električne avtomobile, velik šok, ki ga ni nihče pričakoval.
Magna Steyr je dolgo časa razmišljala o morebitnem črnem scenariju, če ne bodo uspeli dobiti novih naročil. Za več kot 1500 zaposlenih so pripravljali socialne načrte, a četudi pride do novega naročila, se bo to zagnalo šele v letu in pol do dve. Vodstvo Magne se trenutno trudi pridobiti nova naročila. Njihov cilj je privabiti Kitajce v Gradec, saj so bili tam nekoč najbolj znani proizvajalci.
Geely trenutno velja za enega najprimernejših kandidatov, saj je ta posamični delničar Daimlerja in ekipe Mercedes G ne bi prepričal, da bi proizvodnja predčasno zapustila Gradec.
Dve novi naročili za Magno
V luči padca nekoč vodilnega podjetja pa prihajata dobri novici. Forseven, električna luksuzna znamka, ki jo financira državni sklad iz Abu Dabija, želi z letom 2027 začeti izdelovati vozila v Gradcu. Prav tako ima po katastrofalnem odpoklicu 1,5 milijona vozil BMW dotična vozila na popravilu v Gradcu.