N. Vo. | 14. 8. 2024, 20:14

Raziskava razkrila presenetljive navade: Slovenci in Hrvati dvakrat na teden, Srbi pa vsak dan

Profimedia

Raziskava, ki jo je izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana, je razkrila zanimive razlike v nakupovalnih navadah prebivalcev Slovenije, Hrvaške in Srbije.

Rezultati raziskave Mediana TGI Adria, ki zajema več kot 17.000 ljudi iz teh treh držav, ponujajo vpogled v različne vzorce nakupovanja, izbire trgovin in pomembnosti dejavnikov pri odločanju o nakupu.

Slovenci in Hrvati v trgovine večkrat tedensko, Srbi pa vsak dan

Raziskava kaže, da večina Slovencev in Hrvatov nakupuje živila 2 do 3-krat tedensko. Nasprotno pa kar 36 % prebivalcev Srbije nakupuje dnevno, kar je občutno višji delež kot v Sloveniji (7 %) in na Hrvaškem (15 %). Direktor raziskave Mediana TGI, Janez Jereb, poudarja, da te razlike odražajo različne življenjske sloge in navade potrošnikov v teh državah.

Mediana

Supermarketi prevladujejo, a Srbi nakupujejo bolj lokalno

V Sloveniji in na Hrvaškem večina nakupov poteka v velikih trgovskih verigah oziroma supermarketih, kjer nakupe opravi kar 88 % Slovencev in 83 % Hrvatov. V Srbiji je ta delež nižji, le 65 %, saj prebivalci Srbije pogosteje nakupujejo v lokalnih trgovinah, mesnicah in na tržnicah. Ta trend kaže na večjo navezanost srbskih potrošnikov na tradicionalne oblike nakupovanja. Posebnost pri hrvaških potrošnikih je pogostejši obisk pekarn, kjer nakupuje kar 40 % ljudi.

profimedia

Kakovost in svežina na prvem mestu za Slovence

Slovenski potrošniki pri nakupovanju največjo pozornost namenjamo kakovosti izdelkov, svežini hrane in lokaciji trgovine. Jerica Urbančič Menih, direktorica za strateška partnerstva in marketing pri Mediani, izpostavlja, da so te vrednote v Sloveniji ključne, medtem ko hrvaški in srbski potrošniki bolj kot kakovost cenijo nizke cene in posebne ponudbe. Lokacija trgovine je pomemben dejavnik tudi za srbske potrošnike, ki cenijo bližino in dostopnost lokalnih trgovin.

Mediana

Slovenci se pri izbiri trgovin pogosto odločamo tudi na podlagi udobnega parkiranja, preteklih izkušenj, ekoloških potrdil in kartic zvestobe, kar dodatno vpliva na naše nakupovalne odločitve.

Mediana

Letaki ostajajo glavni vir informacij o ugodnostih

Kljub digitalizaciji ostajajo letaki ključni vir informacij o ugodnostih v vseh treh državah. V Sloveniji in na Hrvaškem potrošniki informacije najpogosteje pridobijo iz letakov, ki jih prejmejo v nabiralnike, medtem ko v Srbiji potrošniki letake pogosteje dobijo v trgovinah. V Sloveniji in Srbiji so letakom po pomembnosti sledijo oglasi na televiziji in radiu, medtem ko hrvaški potrošniki vse pogosteje iščejo informacije na spletu.

Novo na Metroplay: Ninna Kozorog prekinila molk | N1 podkast s Suzano Lovec