A. B. | 29. 7. 2022, 12:30
Ogorčenje tudi v hrvaških medijih: zakaj v prvi vrsti ni bilo Slovenca, ki je most zasnoval?
Ne le mi, tudi naši sosedje se sprašujejo, zakaj so na spektakularni otvoritvi Peljaškega mostu popolnoma spregledali človeka, ki je najbolj zaslužen za zasnovanje velikega inženirskega dosežka. Zdi se, kot da da bi ga skrivali.
Slavnostna otvoritev enega največjih inženirskih dosežkov na Hrvaškem je v prve vrste privabila številne hrvaške politike in gosdpodarstvenike. A tam ni bilo slovenskega inženirja Marjana Pipenbaherja, ki je most zasnoval.
Po družbeni omrežjih in v hrvaških medijih se zato širi ogorčenje in vprašanja, zakaj ni bil vabljen na prireditev.
"Komu bolj verjamete, politikom ali projektantu, za katerega ni bilo mesta v prvi vrsti na slovesnosti? HRT se v prenosu ni spomnil na genialnega Slovenca; režiser je v prvo vrsto otvoritve posedel vse politike, a pozabil na svetovno znanega projektanta," piše spletni portal Startnews.
"Nihče od naših se ni spomnil nanj med otvoritivjo. Nevzdržno je bilo gledati prenos na nacionalni televiziji, ki se je potrudila skriti genialnega in svetovno poznanega projektanta," nadaljuje spletni portal.
Otvoritev tako pomembnega infrastrukturnega
— godlja (@godlja) July 27, 2022
objekta si politika vedno uzurpira zase. Hočejo
poudariti, da takega objekta brez njih ne bi bilo.
Medtem ko hrvaška nacionalna televizija ni pokazala slovenskega inženirja, pa se je ta za slovenske medije javljal iz svojega doma. "Neverjetno! Človek, ki bi moral biti v prvi vrsti tako pomembnega dogodka, je ostal doma," dodajajo.
Na spletnem portalu Startnews so med drugim zapisali, da "so režiserji Pipenbaherja enostavno odstranili s prizorišča in ga skrili".
Da na otvoritvi ni bilo videti slovenskega inženirja, je zmotilo tudi politika Zmaga Jelinčiča. Ta je na Twitterju zapisal, da "Hrvate zelo boli, da je njihov največji projekt projektiral Slovenec Pipenbaher".
Hrvate tako zelo boli, da je njihov največji projekt projektoral Slovenec Pipenbaher. Sami očitno niso sposobni tako velikih projektov. #most #peljesacbridge
— Zmago J. Plemeniti (@ZmagoPlemeniti) July 28, 2022
Velik dosežek slovenskega inženirja pa ni ostal neopažen v Črni gori. Tamkajšnji spletni portal Dan je objavil obsežen portret Pipenbaherja, v katerem so zapisali, da je zaljubljen v hrvaško obalo, predvsem v Mali Lošinj, kjer ima svoj vikend.
Na otvoritvi zbran hrvaški politični vrh
Uradnega večernega odprtja v kraju Komarna na kopenski strani se je udeležil celoten hrvaški politični vrh. Evropsko komisijo je zastopala podpredsednica Dubravka Šuica, prek videopovezave se je oglasil kitajski premier Li Keqiang (gradbena dela je namreč izvedla kitajska družba China Road and Bridge Corporation).
Hrvaški premier Andrej Plenković je ob tem dejal, da gre za "projekt generacije in projekt ponosa ter neznanski podvig". Medtem je hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković dejal, da gre za enega od najlepših mostov v Evropi.
Zdi se, kot da ga nihče ne posluša
Pipenbaher je imel sicer pred odprtjem govor iz dubrovniške palače Sponza, ob tej priložnosti pa je prejel tudi priznanje Društva hrvaško-slovenskega prijateljstva.
Zrecitiral je celo svojo pesem o Mostu, a to na HRT v neposrednem prenosu ni zanimalo nikogar, kot so zapisali na hrvaški spletni strani StartNews.
Kakšni so zares njegovi vtisi?
Čeprav ga na slovesnosti ni bilo, pa je Pipenbaher slovenskim novinarjem iskreno priznal, da je otvoritev zanj pomembna prelomnica, saj je projekt mostu ustvarjal celo desetletje.
"Dober občutek je, saj na projektu mostu delam več kot 10 let. Vsa ta skrb vseh teh let se je ustavila in spremenila v veliko veselje. Zelo sem zadovoljen, da je bil most zgrajen, da nihče ni umrl, nihče ni bil poškodovan med gradnjo. Poleg tega, da bo lep, bo tudi popolnoma združil Hrvaško," je dejal.
Pipenbaher je še poudaril, da se ta most uvršča med pet največjih in najzahtevnejših mostov v Evropi, zgrajenih od začetka tega stoletja. Vse to so visokotehnološki mostovi, dolgi več kot dva kilometra.
Marjan Pipenbacher ima za seboj več kot 200 tovrstnih projektov. Znan je tudi po fenomenalnem viaduktu slovenske primorske avtoceste Črni Kal, v pogovoru za Slovenski radio pa je ob njegovem odprtju izjavil, da verjame, da ta projekt sodi v "svetovni razred" in da predstavljal njegov največji izziv doslej.
Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice