Letos so zabeležili najslabše poslovne rezultate v več kot petdesetih letih poslovanja.
Zdi se, da superge še nikoli niso bile tako popularne, sploh med generacijo Z, ki se odločno upira tiraniji visokih pet. Toda ne vse: medtem ko svetovna prodaja superg raste, se nekoč legendarna znamka športne obutve Nike sooča s hudimi težavami, poroča Jutarnji list. Letos so namreč zabeležili najslabše poslovne rezultate v 53 letih poslovanja, vrednost njihovih delnic pa je junija padla za kar dvajset odstotkov.
Niso jim pomagale niti drage oglaševalske akcije, to, da so odpustili približno dva odstotka delovne sile in stroške znižali za približno dve milijardi evrov. Kupci se namreč še naprej obračajo k drugim znamkam. Za to je, pravijo poznavalci, krivo kar podjetje samo, saj so se leta 2017 odločili za spremembo prodajne strategije: z maloprodaje so 'preskočili' na model neposredne prodaje, kar pomeni brez posrednikov.
A to je pomenilo, da se je na policah trgovin, ki prodajajo superge različnih znamk, pojavil presežni prostor, ki so ga zelo uspešno zapolnili konkurenti. Foot Locker, eden največjih trgovcev s supergami na svetu, je tako sporočil, da so v zadnjem četrtletju znova zabeležili rast prodaje v svojih trgovinah, saj so razširili ponudbo.
Vodstvo podjetja Nike je kasneje priznalo, da se je podjetje z neposredno in spletno prodajo prenaglilo in da tako niso mogli priti do strank, ki so se po pandemiji vrnile v trgovine. Zdaj si tako aktivno prizadevajo za vrnitev k maloprodajnim partnerjem.
"Naše ekipe tesno sodelujejo z našimi partnerji, odkar smo priznali, da smo zaradi pretirane osredotočenosti na neposredno prodajo naredili nekatere napačne korake," je ta mesec povedal Matthew Friend, glavni finančni direktor družbe Nike. Vprašanje je le, ali jim bodo trgovci pripravljeni dati enak prostor kot pred letom 2017. Kljub temu pri Nike upravičeno upajo, da se bo pozitiven trend, povezan s športno obutvijo, prelil tudi v njihovo poslovanje.
Da bi še bolj izstopali na trgu, so ustvarili močno marketinško kampanjo, povezano z olimpijskimi igrami v Parizu. Ta naložba naj bi bila njihova največja v zadnjih letih, a niso želeli razkriti točnega zneska.
Nike je imel med olimpijci največ športnih sponzorstev, v pariškem Centru Pompidou, kjer je muzej moderne umetnosti, pa so pripravili umetniško razstavo o zgodovini svojih superg Air Max.
Morda vas zanima tudi:
- Trumpove zlate športne copate nekdo prodaja za rekordnih ...
- Se mučite s čiščenjem belih superg? Malokdo ve za ta trik
Večna popularnost superg
Prodaja športne obutve je na splošno bolj odporna na recesijo kot številni drugi izdelki, vključno z oblačili, avtomobili in gospodinjskimi aparati. Športne copate sebi in otrokom vestno kupujejo starši, popularni so med športniki in vsemi, ki se s športom ukvarjajo rekreativno, marsikateri ljubitelj superg pa ne okleva z nakupom še kakšnega para iz omejene kolekcije, kljub desetinam parov, ki jih že ima doma.
Podjetje Designer Brands Inc, ki upravlja trgovine s čevlji DSW po Severni Ameriki, je zato letos povečalo delež športne obutve v svoji ponudbi z 32 odstotkov na 42. Po podatkih Euromonitorja je svetovna maloprodaja športne obutve lani znašala 150 milijard evrov, kar je 23 odstotkov več kot leta 2018.
Rast je bila zabeležena v vseh regijah, največja pa v Latinski Ameriki, sledita azijsko-pacifiška regija in Severna Amerika. Poznavalci industrije in trgovcev pravijo, da ima ta segment dobre rezultate med drugim tudi zaradi večje sproščenosti družbe, v kateri superge postajajo vedno bolj sprejemljiva obutev tudi za v službo in večerne izhode.
"Ko enkrat odkriješ, da lahko nosiš superge skoraj na vse, se nikoli ne vrneš k petam," je prejšnji mesec dejala izvršna direktorica Foot Lockerja Mary Dillon.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere