R. K. | 6. 7. 2022, 18:19 | Vir: STA
Od sedaj naprej morajo biti novi avtomobili opremljeni s TEMI novostmi
V Bruslju predvidevajo, da bodo z novimi pravili do leta 2038 rešili več kot 25.000 življenj in preprečili vsaj 140.000 hudih poškodb.
V uporabo je stopila nova evropska uredba o splošni varnosti vozil, v skladu s katero morajo biti novi tipi vozil na evropskem trgu opremljeni z naprednimi varnostnimi sistemi. To so med drugim sistemi za opozarjanje na zaspanost in nepozornost voznika, za ohranjanje voznega pasu ter za zmanjšanje mrtvih kotov.
Z uredbo bodo do leta 2029 rešili več deset tisoč življenj
Uredba je v veljavo sicer stopila 5. januarja 2020. Cilj novih pravil je zmanjšati število smrtnih žrtev in hudih poškodb na cestah v Evropski uniji. Po oceni Bruslja, bodo novi varnostni ukrepi do leta 2038 rešili več kot 25.000 življenj in preprečili vsaj 140.000 hudih poškodb.
Pravila se bodo najprej uporabljala za nove tipe vozil, od 7. julija 2024 pa za vsa nova vozila. Nekateri novi ukrepi bodo do leta 2029 razširjeni na različne vrste cestnih vozil, so v sporočilu za javnost pojasnili na Evropski komisiji.
Obvezna bo opremljenost z naprednimi varnostnimi sistemi
Po novih pravilih bodo morala biti vsa cestna vozila - torej avtomobili, kombinirana vozila, tovornjaki in avtobusi - opremljena z varnostnimi sistemi, kot so inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti, zaznavanje vzvratne vožnje s kamero ali senzorji, opozarjanje na zaspanost in zmanjšano pozornost voznika, zapisovalniki podatkov o dogodku in signal za zaustavitev v sili.
Avtobusi in tovornjaki bodo morali biti opremljeni s tehnologijami za boljše prepoznavanje morebitnih mrtvih kotov, opozorili za preprečevanje trkov s pešci ali kolesarji ter sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah.
Novi tipi osebnih vozil in kombijev bodo morali obenem vsebovati dodatne elemente, kot so sistemi za ohranjanje voznega pasu in samodejno zaviranje.
EU bo imel pionirsko vlogo pri uvedbi avtonomnih vozil
Kot so pojasnili na Evropski komisiji, je na komisijo obenem preneseno pooblastilo za dokončanje pravnega okvira za avtomatizirana in povezana vozila. Bruselj bo posledično to poletje sprejel tehnična pravila za homologacijo vozil, ki so popolnoma brez voznika, s čimer bo imela EU pionirsko vlogo na tem področju.
"To bo pripomoglo k povečanju zaupanja javnosti, spodbujanju inovacij in izboljšanju konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije," so zapisali na komisiji.
"S sistemi za uravnavanje hitrosti in ohranjanje voznega pasu ter sistemi za samodejno zaviranje so naša vozila vse bolj avtomatizirana," je izpostavil evropski komisar za notranji trg Thierry Breton. Nova zakonodaja po njegovi oceni zagotavlja, da se bo izboljšalo vsakdanje življenje državljanov EU ter da bo imela avtomobilska industrija predvidljiv in varen okvir za nadaljnje uvajanje inovativnih tehnoloških rešitev in ohranjanje svoje svetovne konkurenčnosti.
V načrtu tudi nova ureditev pravil za tehnično brezhibnost vozil
Prav tako je komisija začela javno posvetovanje o reviziji pravil, ki urejajo tehnično brezhibnost vozil v EU, načrtovano za sredino leta 2023. Kot poudarjajo na komisiji, so tehnični pregledi vozil bistveni tako za varnost v cestnem prometu kot za ohranjanje okoljske učinkovitosti vozila v njegovi življenjski dobi.
Evropska komisija tako vabi vse zainteresirane, da izrazijo svoja mnenja o učinku sedanjega pravnega okvira ter o možnih političnih ukrepih, ki bi jih lahko sprejeli, in njihovem morebitnem vplivu, so še sporočili iz Bruslja.