T. R. K. | 24. 6. 2024, 09:08

Številni so že nasedli: če ste počitniško nastanitev rezervirali na priljubljeni platformi, bodite pozorni

Profimedia

Na priljubljeni platformi za rezervacijo počitnic Booking.com se pojavljajo goljufi. 

Na nedavni tehnološki konferenci Collision v kanadskem Torontu je Marnie Wilking, ki je pri Booking.com zaposlena kot vodja oddelka za informacijsko varnost, opozorila, da v podjetju beležijo astronomsko rast goljufij, pri katerih akterji v ozadju zlorabljajo tako ime kot tudi grafično podobo platforme, poroča Bitdefender.com. Po prihodu umetnointeligenčnih orodij, kot je recimo ChatGBT, ki omogočajo prevarantom ustvarjanje bolj prepričljivih "uradnih" e-poštnih sporočil kot kadarkoli prej, se je krivulja močno dvignila, opozarja. 

Ker Booking.com tako rekoč vsakomur omogoča, da na platformi odda svojo sobo, apartma ali drugo nepremičnino, je zelo priljubljeno lovišče internetnih goljufov. Neredko se tako dogaja, da se na strani znajdejo lažne ponudbe. Medtem so tarče hekerskih napadov lahko tudi ponudniki resničnih namestitev, pri katerih storilci pridobijo podatke o rezervacijah, ali prevzamejo nadzor nad uporabniškimi računi. 

Profimedia

Najpogostejši tip goljufije na Booking.com poteka tako, da ...

Strokovnjaki za informacijsko varnost in slovenski nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost ob tem opozarjajo, kako poteka najpogostejši tip goljufije na Booking.com, poroča Siol. Najprej potencialna žrtev prek lažnega ponudnika oziroma prek legitimnega ponudnika, ki je bil morda žrtev kibernetskega napada ali kraje uporabniškega računa, opravi rezervacijo počitnic in jo potrdi s kreditno kartico. Nekaj tednov po rezervaciji pa oseba prejme še eno e-poštno sporočilo, ki na prvi pogled prihaja od ponudnika nastanitve, gre pa v resnici za lažno sporočilo, ki jih množično ustvarjajo z umetno inteligenco, pravi Wilking. 

V sporočilu je zapisano, da je bila kreditna kartica, ki jo je oseba uporabila za potrditev rezervacije, zavrnjena. Situcijo lahko reši tako, da pritisne na gumb Stopite v stik z nami ali pa s klikom na gumb potrdi. Če izberete sledeče, bo sledilo vprašanje, ali želi oseba kljub zavrnjeni kreditni kartici še potrditi rezervacijo. V primeru, da na gumb kliknete, se odpre pogovor v aplikaciji WhatsApp, kjer je na drugi strani domnevno ponudnik nastanitve. Odpre se lahko tudi spletna stran, ki je videti kot Booking.com.

Prevara izgleda zelo legitimno, saj oseba na drugi strani razpolaga s podatki o rezervaciji, vključno s šifro, lokacijo in terminom ter ceno nastanitve.Tarča prevare nato prejme prošnjo, naj stroške nastanitve takoj poravna z bančnim nakazilom, ker naj bi Booking imel težave z obdelavo kreditne kartice. 

Na tej točki je jasno, da gre za prevaro, saj nastanitev v primeru rezervacije načeloma poravnamo na recepciji, pri nekaterih ponudnikih pa ali takoj ali pa na vnaprej znan datum. Pomembno je, da komunikacija z osebo, ki se izdaja za predstavnika ponudbe nastanitve, v tem primeru nemudoma prekinemo.

Novo na Metroplay: Luka Mesec o sedanjem delu vlade in dosežkih, ki bi jih izpostavil