M. P. | 15. 12. 2022, 15:00
Bodo v Ameriki že v kratkem prepovedali TikTok?
Ameriški politiki so predstavili pobudo zakona, s katerim bi prepovedali delovanje te po vsem svetu zelo priljubljene aplikacije.
Nov predlog zakona republikanskega senatorja Marca Rubia, ob sodelovanju nekaterih demokratskih kongresnikov, pomeni zaostritev ameriške politike proti priljubljenem spletnem družbenem omrežju za deljenje kratkih videoposnetkov TikTok, ki je v lasti pekinškega podjetja ByteDance. Podjetje je leta 2012 ustanovil Zhang Yiming, po svetu pa naj bi imelo že okoli milijardo uporabnikov.
Po besedah politikov je prepoved aplikacije edini način, da "ameriško javnost zaščitijo pred nevarnostjo, ki jo predstavlja družabno omrežje." Za TikTok so namreč prepričani, da je aplikacija tesno povezana s kitajsko komunistično partijo.
The Communist government of #China can access the private data of any American using @tiktok_us any time they want
— Marco Rubio (@marcorubio) December 14, 2022
Tik Tok should be bannedhttps://t.co/POhFZtiXRK
Za prepoved TikToka se je že pred leti zavzemal tudi takratni predsednik ZDA Donald Trump, a se njegove grožnje takrat niso uresničile. Ameriška vojska, State Department in ministrstvo za domovinsko varnost so TikTok sicer že omejili za naprave pod njihovim nadzorom.
Ameriški politiki trdijo, da TikTok zbira zasebne podatke Američanov, da kitajske oblasti vplivajo na in tudi cenzurirajo vsebine ter tako vplivajo na njihove volitve.
Poznavalci pravijo, da se algoritem res rahlo prikroji na način, da ta malenkost pogosteje pokaže posnetke domačih uporabnikov. Kar pomeni, da bi posnetke ameriških vplivnežev na TikToku, ki so kritični do oblasti, na omenjeni aplikaciji lahko nekoliko pogosteje predvajali. Ameriških politikov medtem istočasno ne moti, da Facebook in Twitter počneta enako oziroma zbirata podatke o uporabnikih (gre za podjetji, ki nista v kitajski lasti).
Če bi bil zakon sprejet, bi lahko vplival tudi na družbena omrežja v drugih državah, ki jih imajo ZDA za nevarne, med drugim Rusijo, Iran, Severno Korejo in Venezuelo, navaja CNN.
Bi imel ukrep ZDA lahko posledice tudi pri nas?
Za odgovor smo se obrnili na Zorana Savina, direktorja IAB SLovenija, ki se ukvarja z aktivno promocijo in podporo razvoju digitalnega in interaktivnega oglaševanja. "Ne pričakujem, da bi Slovenija oziroma Evropska unija lahko v kratkem naredili kaj takega. Predvsem zato, ker žal nimamo konkurentov," odgovarja Savin.
"Za sedaj lahko samo regulativno zapiramo področja. Kjer pa smo dokaj uspešni, saj smo že marsikaj premaknili v kontekstu zavarovanja uporabnika/potrošnika."