15. 3. 2024, 11:16 | Vir: STA

Še dva avtomobilska velikana razmišljata o električnih vozilih

Profimedia

"Za nadaljnje pospeševanje prizadevanj za ogljično nevtralnost in nič smrtnih žrtev prometnih nesreč bo treba okrepiti okoljske in elektrifikacijske tehnologije ter razvoj programske opreme," sta podjetji Nissan in Honda zapisali v sporočilu za javnost.

Japonska proizvajalca vozil Nissan in Honda sta sporočila, da preučujeta možnost strateškega partnerstva na področju električnih vozil. Sodelovanje bi zajemalo razvoj avtomobilske programske opreme, osnovnih komponent za električne avtomobile in dopolnilne izdelke, sta proizvajalca pojasnila v sporočilu za javnost.

"Za nadaljnje pospeševanje prizadevanj za ogljično nevtralnost in nič smrtnih žrtev prometnih nesreč bo treba okrepiti okoljske in elektrifikacijske tehnologije ter razvoj programske opreme," sta podjetji Nissan in Honda zapisali v sporočilu za javnost.

Glavni izvršni direktor Nissana Makoto Uchida je poudaril, da ne tekmujejo več zgolj proti tradicionalnim proizvajalcem avtomobilov, ampak tudi proti novim igralcem. "Te nove blagovne znamke z inovativnimi izdelki in novimi poslovnimi modeli prodirajo na avtomobilski trg in skušajo prevladati z izkoriščanjem svoje izjemne cenovne konkurenčnosti in neverjetne hitrosti," je po Uchida dejal novinarjem. "Dokler se držimo konvencionalne modrosti in tradicionalnega pristopa, ne moremo zmagati," je prepričan.

Profimedia

Direktor Honde Toshihiro Mibe je ocenil, da se avtomobilska industrija sooča s preobrazbo, ki se zgodi enkrat na sto let. "Merilo naše študije izvedljivosti sodelovanja bo, ali nam bo sinergija tehnologij in znanja, ki smo jih razvili v naših podjetjih, omogočila, da postanemo vodilni v industriji z ustvarjanjem nove vrednosti za avtomobilsko industrijo," je dejal.

Po ocenah analitikov je namen te poteze dohiteti kitajske tekmece, ki so si na področju električnih vozil izborili prednost, medtem ko so japonska podjetja zaradi večje osredotočenosti na hibridna vozila nekoliko zaostala.

Hibridna vozila so na Japonskem zelo priljubljena. Na tem trgu so leta 2022 predstavljala 40 odstotkov vseh prodanih vozil. Električna vozila so na drugi strani predstavljala 1,7 odstotka vseh prodanih vozil, medtem ko je v Evropi in na Kitajskem ta delež znašal 15 oz. 20 odstotkov. Kitajska je zaradi uspeha tamkajšnjih avtomobilskih podjetij lani prehitela Japonsko in postala največja izvoznica avtomobilov na svetu.

Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice