Presenetljive ugotovitve raziskave o vplivu prepovedi telefonov v šolah na učence.
Nedavna raziskava univerze v Birminghamu je pokazala, da prepoved uporabe mobilnih telefonov v šolah ne izboljšuje šolskega uspeha niti duševnega zdravja mladih. Študija, ki je zajela 1227 učencev v 30 srednjih šolah v Angliji, je na veliko presenečenje številnih razkrila, da učenci ne spijo več, niso fizično bolj aktivni in se ne učijo bolje v šolah, kjer so telefoni prepovedani, v primerjavi s tistimi, kjer jih lahko uporabljajo.
Zgolj prepoved ni dovolj učinkovita
Raziskava je pokazala, da stroge omejitve ne zmanjšajo skupnega časa, ki ga mladi preživijo na mobilnih napravah vsak dan. Vodja raziskave Victoria Goodyear je za BBC pojasnila: "Sama prepoved telefonov v šolah ni dovolj za zmanjšanje negativnih učinkov njihove uporabe. Potrebujemo širši, celostni pristop."
Strokovnjaki predlagajo, da bi se prepoved povezala s širšimi strategijami ozaveščanja o varni uporabi mobilnih telefonov in družbenih omrežij, ki bi mladostnike učile odgovornega ravnanja z digitalno tehnologijo.
Vlada zavrnila popolno prepoved v učilnicah
Študija je bila objavljena v času, ko britanska vlada razpravlja o zakonodaji glede uporabe telefonov v šolah. Ministrica za izobraževanje Bridget Phillipson je zavrnila predlog konservativcev o zakonski prepovedi telefonov v učilnicah, saj meni, da že zdaj obstajajo jasne smernice, ki šolam omogočajo samostojno odločanje o tej problematiki.
"Naš cilj je, da so mladi varni, hkrati pa imajo dostop do najnovejše tehnologije," je poudarila vladna predstavnica. V prihodnjih mesecih bo v okviru zakona o varnosti na spletu uvedenih več zaščitnih ukrepov za otroke, ki bodo omejili dostop do neprimerne spletne vsebine in poskrbeli za varnejšo digitalno izkušnjo.
Hkrati britanska vlada že izvaja lastno raziskavo v sodelovanju z univerzo v Cambridgeu, da bi pridobila trdnejše dokaze o dolgoročnih učinkih mobilnih telefonov in družbenih omrežij na dobrobit otrok.