Po več kot 100 letih poslovanja je znano podjetje vložilo predlog za stečaj: na cesti bo pristalo več kot 500 delavcev

16. 1. 2025, 11:30 | N. V.
Deli
Fotografija je simbolična. (foto: Profimedia)
Profimedia

Nekoč cvetoče podjetje, ki je v najboljših letih dosegalo vrtoglave prihodke, je zašlo v tako hude težave. Več kot 500 zaposlenih se zdaj sooča z negotovo prihodnostjo.

Podjetje Sprick Cycle GmbH iz Gütersloha v Nemčiji je po več kot stoletju poslovanja vložilo predlog za stečaj. Prihodnost podjetja je nejasna. Predlog za stečaj je vložila tudi krovna družba Sprick Holding GmbH, ki ima tudi proizvodni obrat na Poljskem.

Gospodarske težave za Sprick Cycle GmbH in njegovo krovno družbo so bile na vidiku: za poslovno leto 2023 je družba prijavila več kot šest milijonov evrov izgube. Likvidnost družbe se je poslabšala že v letu 2022. V najboljših letih pa je družba ustvarila več kot 112 milijonov evrov prihodkov in zaposlovala več kot 500 delavcev.

Družinsko podjetje z dolgoletno tradicijo

Zgodovina podjetja sega v leto 1922, ko je Julius Sprick ustanovil veleprodajo koles v Güterslohu. S podjetjem Sprick Fahrräder GmbH, ki je začelo proizvodnjo koles leta 1989, je podjetje razširilo svojo dejavnost.

Spletne uporabnike navdušili prizori na zaledenelih jezerih

Današnje podjetje Sprick Cycle GmbH je nastalo kot posledica prvega stečaja v začetku leta 2000, zadnja leta pa deluje kot hčerinsko podjetje Sprick Holding GmbH. Podjetje se je osredotočilo predvsem na proizvodnjo koles po naročilu strank iz drugih panog. Pod blagovnimi znamkami, kot so "Senator", "Crown" ali "Performance", je Sprick dobavljal kolesa z nižjimi cenami, ki so se prodajala v diskontih in spletnih trgovinah. Proizvodni obrat na Poljskem je pokrival pomemben del evropskega trga avstrijskega proizvajalca koles za otroke in mladino Woom GmbH.

Negotova prihodnost za več kot 500 delavcev

S stečajem je ogrožena prihodnost več kot 500 zaposlenih. Razmere bi lahko bile še posebej kritične v proizvodnem obratu v Świebodzinu na Poljskem, kjer poteka večina proizvodnje.

Raziskali smo, zakaj potniki na avtobusih ne smejo uporabljati stranišč (razlog je zares bizaren)

Novo na Metroplay: V zaporu sem plesal | Dragan Živadinov