L. PA. | 17. 9. 2024, 12:01

Radikalen koncept: pri sosedih že preizkušajo trgovine popolnoma brez prodajalcev, kdaj jih lahko pričakujemo pri nas?

Profimedia

Za varnostni nadzor poskrbijo kamere, kupec pa plačilo izvede na samopostrežni blagajni.

V Avstriji in na Hrvaškem pomanjkanje delovne sile ponekod že rešujejo z avtomatizacijo trgovin, poroča Forbes Slovenija. Pozabite na samopostrežne blagajne: avtomatizacija trgovin v praksi pomeni, da trgovine ves dan ali polovico dneva obratujejo popolnoma brez osebja.

V Avstriji je to videti tako, da občani del dneva kupujejo v klasični trgovini, v popoldanskih, večernih urah in ob nedeljskih dopoldnevih, ko je obiskanost praviloma manjša, pa se trgovine spremenijo v samostojno trgovino brez prodajalcev.

Za varnostni nadzor poskrbijo kamere, kupec pa plačilo izvede na samopostrežni blagajni. Čeprav v trgovini ni nikogar, kar bi lahko povečalo tveganje za kraje, naj bi bilo število kraj celo manjše kot v običajnih trgovinah.

Morda vas zanima tudi:

Tovrstne trgovine so, piše Forbes Slovenija, praktične tudi zato, ker podaljšujejo obratovalni čas. V Avstriji so trgovci na drobno v povprečju odprti 55 ur na teden in mnogi ob sobotah popoldne ne morejo zagotoviti delovne sile, kombinacija s samopostrežno trgovino pa jim omogoča, da so odprti skoraj vseh 72 ur dovoljenega odpiralnega časa.

V trgovino s pomočjo QR kode

Na Hrvaškem pa se je lani odprl prvi povsem avtomatizirani Konzum v Zagrebu. Imenuje se Konzum Smart, kupci pa v trgovino vstopijo s skeniranjem QR kode v aplikaciji Konzuma, v katero vnesejo tudi podatke o svoji plačilni kartici.

Med nabiranjem izdelkov v trgovini se jim samodejno polni spletna nakupovalna košarica, ob izhodu pa se opravi obračun in izvede kartično plačilo. Kupec račun prejme v aplikacijo ali prek elektronske pošte. Kupci naj bi v takšni trgovini kupili manj izdelkov kot v klasični trgovini, največ so kupili pekovskih izdelkov, sadja in pijač.

Pa pri nas? Po poročanju Forbes Slovenija naj bi o povsem avtomatiziranih trgovinah že pred časom razmišljali pri Mercatorju, tudi zaradi korona krize.

Po njihovih ugotovitvah je po svetu že več primerov podobnih trgovin, tehnologija pa daje tudi rešitve za kraje ter starostne omejitve za prodajo alkohola in tobaka. Nadaljnjih načrtov zaenkrat niso razkrili. Ostali trgovci (Tuš, Spar in Lidl) pa pravijo, da zaradi preferenc kupcev ohranjajo trenuten format.