Umrl znan poslovnež: oblačila njegovega podjetja obožujejo tudi številni Slovenci

16. 1. 2025, 10:06 | E. Č.
Deli
Umrl znan poslovnež: oblačila njegovega podjetja obožujejo tudi številni Slovenci (foto: Profimedia)
Profimedia

Njegova zgodba je pravljica o uspehu, danes pa so oblačila podjetja, ki ga je ustanovil, noro priljubljena po vsem svetu. Tudi v Sloveniji.

Redkokdaj se zgodi, da znamka preseže okvire svojega prvotnega namena in postane simbol življenjskega sloga. Ena takšnih je Quiksilver, ikonična znamka, ki jo poznamo vsi ljubitelji deskanja, morja in avantur. A njen začetek ni bil nič kaj glamurozen — prav nasprotno, njeni temelji so bili položeni v skromnih razmerah.

Alan Green Quicksilver
Profimedia

Leta 1969 sta Alan Green, ki je pred dnevi izgubil bitko z rakom in umrl v 78. letu starosti, in John Law, strastna deskarja iz Avstralije, začela ustvarjati deskanju prilagojene kratke hlače na kuhinjski mizi. Ideja se je porodila iz njune ljubezni do oceana in želje, da bi ustvarila funkcionalne, trpežne in estetsko dovršene kratke hlače, ki bi zadovoljili potrebe deskarjev. Sprva sta jih prodajala kar iz prtljažnika avtomobila, saj jima je manjkalo kapitala, ne pa tudi odločnosti.

Velik preboj je bil v inovativnosti. Uporaba ježkov (velcro) in pritiskačev, ki sta jih Alan - slednji je kariero sicer začel v podjetju Rip Curl - in John sprva kupila za izdelavo neoprenskih oblek, je postala zaščitni znak njunih kratkih hlač. Alanova žena Barbara je poskrbela še za piko na i, ko je znamki dala ime Quiksilver. Navdih je našla v romanu, kjer je beseda simbolizirala nekaj izmuzljivega, tekočega in preoblikovalnega — popoln odsev njunih ambicij.

Do leta 1976 je Quiksilver že presegla skromne začetke in svojo proizvodnjo preselila iz kuhinje v tovarno. Tako se je začela pot znamke, ki je postala svetovni velikan v vrednosti več milijard dolarjev. Quiksilver je danes sinonim za kakovostno športno opremo, ki združuje funkcionalnost, trajnost in brezčasen slog.

Zgodba Alana Greena, ki je svojo strast do deskanja spremenil v globalni imperij, je navdihujoča. Ne gre le za podjetniški uspeh, temveč tudi za dediščino, ki je spremenila svet deskanja. Alan, ki je preminil v krogu svoje družine, za seboj pušča zapuščino, ki bo še dolgo živela v srcih in na deskah ljubiteljev oceana.

Quiksilver ostaja blagovna znamka, ki jo Slovenci poznamo in cenimo. Alan Green nas s svojo zgodbo opominja, da lahko tudi najpreprostejše ideje, rojene iz strasti in trdega dela, zrastejo v nekaj izjemnega.

Peš čez Slovenijo: ugledni ameriški novinar o naši državi kot "delno pozabljeni, a hkrati ..."

Novo na Metroplay: V zaporu sem plesal | Dragan Živadinov