21. 6. 2022, 10:44

Za koliko so se na Hrvaškem podražili trajekti in katamarani?

Profimedia

Pandemija je redčila avtobusne linije, cene goriva pa narekujejo cene vozovnic, ki so odvisne od prevoznika, pa tudi od stroškovne učinkovitosti linije. 

Zaradi goriva so se podražili tudi trajekti na Hrvaškem, karte za katamarane in avtobusne vozovnice. In to za 30 odstotkov. Nekatere linije so tudi ukinjene, ker niso donosne za prevoznike. 

Na Ugljan, otok nasproti Zadra, se šalijo Zadrani, se da tudi plavati. Ampak, šalo na stran, prevoz na jadranske otoke je to poletje višji za trideset odstotkov več kot lani. 

Bodo pa, pravijo potniki, dobro premislili, ali in če lahko s takšnimi cenami hodijo na enodnevne izlete na otoke.

Ladjarji so v težavah

Katamaran, ki je plul na liniji Split - Bol - Makarska - Korčula - Mljet - Dubrovnik v tej sezoni ne bo plul. Razlog so preveliki stroški.

Zasebni ladjar se potnikom opravičuje in ponuja vračilo kupnine za kupljene vozovnice. Za razliko od zasebnih ponudnikov, javne prevoznike letos država sofinancira z več kot 320 milijoni kun (42,5 milijona evrov) iz državne blagajne. Kljub temu za plovbo del bremena plačajo potniki.

"Ladjarji seveda ne morejo delati izgube, čeprav imajo pogodbe, morajo biti na neki nuli tako po zakonu kot po uredbah Evropske komisije, vključno z realnim dobičkom pri opravljanju svojega dela," pojasnjuje Paula Vidović iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.

Dodajajo, da se cene v zadnjih 20 letih niso spreminjale. In v zadnjih mesecih je porast čutiti tudi v avtobusnem prometu.

Nerentabilnost lokalnih prog že leta pesti tovornjake, naraščajoče cene goriva pa so, kot pravijo, le prilile olje na ogenj.

Novo na Metroplay: "Zgodovine se moramo zavedati, da ne ponavljamo istih napak. Moramo pa jo zagotovo preseči" | Matej Grah