26. 3. 2008, 12:57 | Vir: Playboy
Tista druga realnost
»Kaj kupiti človeku, ki ima že vse?« se v Fincherjevi Igri vpraša Conrad (Sean Penn), ko se približuje rojstni dan deloholičnega brata Nicholasa Van Ortona (Michael Douglas). Multimilijonarju, ki živi za delo in obresti, lahko namreč ponudiš le alternativno realnost. Zato Nicholas za rojstni dan prejme Igro, zaigran psihološki triler, ki se infiltrira v njegov vsakdanjik.
Ideja je preprosta: mastno plačano osebje poskrbi, da si potegnjen v zaplet, nakar se z odkrivanjem in dešifriranjem namigov prebijaš do razrešitve. Nicholas v svojem primeru ni vedel, da igra igro, zato je igra na koncu igrala njega. Če pa se boste v igre alternativne realnosti spustili vi, izkušnja sicer ne bo tako pristna, a zato ne bo nič manj navdušujoča.
Zahtevnost današnjega potrošnika v tuzemeljski ponudbi zabave močno presega zmožnosti ponudbe. Filmi, videoigre in navidezni svetovi postajajo zanj preveč preprosti, umetni in oddaljeni. Delujejo le še kot mašilo, nič več kot prvovrstna zabava. Počasi se tako uveljavlja pravilo, da moraš biti za pravo doživetje v eskapizmu tudi navzoč.
Kot akter, kot sodelujoči z občutkom nepogrešljivosti. Zato Fincherjeva Igra ni več le fikcija, saj v novodobnih igrah alternativne realnosti gledalec oziroma uporabnik postane lik v igri. Ko si notri, nekaj pomeniš. Si v dogajanju in lahko ga spreminjaš, saj počasi skozi komunikacijske kanale po koščkih curlja v tvoj vsakdanjik. In meja med realnim in zaigranim se začne brisati.
Igre alternativne realnosti (alternate reality games) so za zdaj še v povojih, in če upate, da vam bo kratka registracija – na strani avtorjev boste pustili vse svoje kontaktne podatke – spremenila življenje v divji akcijski film, se (še) močno motite. V najboljšem primeru boste ob nemogočih urah prejemali posnete klice, v nabiralniku našli šifrirana pisma in paketke, na elektronskem naslovu pa se vam bodo kopičile sumljive grožnje. Ampak to res le v najboljšem primeru.
Ker gre sicer bolj za deskanje po internetu, obiskovanje različnih strani, kopičenje namigov in vodil v obliki ekstremno težkih ugank ter postopno razreševanje podanega problema. Vaša vloga je nekako zelo podobna detektivski, le da celotno delo opravljate kar od doma ali iz pisarne.
Močna interaktivnost uporabnikov v teh igrah je po svetu že razvnela množice navdušencev, ki so šli celo tako daleč, da so ustanovili t. i. kolektivni detektivski forum pod klicnim imenom Cloudmakers. Več glav več ve – in te glave res niso za odmet. Uganko, za katero so avtorji predvidevali, da jo bodo uporabniki reševali vsaj nekaj mesecev, so cloudmakers rešili v nekaj urah. Najlepše pri vsem pa je, da so novejše igre alternativne realnosti hobi projekti računalniških frikov in tako ob rešitvi vsem sodelujočim ne ponujajo nagrad. Dokaj altruističen kolektiv tokrat torej deluje iz čistega veselja do neumornega mozganja. Pa vi – ste pripravljeni na igro?
Search 4 E
Nekje v septembru leta 2001 je Ed Sobian izginil s 600.000 dolarji, ukradenimi iz skrivne organizacije za preiskave mitov kralja Arturja. Zapleta se je lotil resnični pisec kriminalk James Pitt in za zainteresirane spletne preiskovalce objavil vse obstoječe podatke o Sobianovem izginotju. Iskanje še poteka, dodatno presenečenje za igralce pa so bile prave nagrade, ki so najbolj zagnane čakale na novo odkritih lokacijah. Med njimi so
bili tudi antični kovanci, vredni več kot 2200 dolarjev.
Status: igra je ustavljena
Push, NV
Še ena promocijska variacija igre alternativne realnosti, ki jo je v spremstvu ne preveč uspešne televizijske serije Push, Nevada lansirala mreža ABC. Gledalci so lahko v šovu prepoznali raznolike namige, ki so jih vodili na prirejene internetne strani. Tam so jih čakale zapletene uganke, naslednji šov pa je skrival nove ključe. Zmagovalec je za nagrado prejel sočnih milijon dolarjev.
Status: igra je končana
Majestic
Igra, s katero je založniška hiša Electronic Arts želela z veliko žlico zajeti v potencialno zlato jamo, a je klavrno propadla. Sicer najbliže Fincherjevi Igri, vendar se ljudem po 11. septembru 2001 grozeči klici in sumljive pošiljke nekako niso zdeli preveč smešni. Razvoj dogodkov je bil prepočasen, zaradi masovnega ciljnega občinstva pa je vsak korak deloval izumetničeno in preveč zaigrano.
Status: igra je ustavljena
Uncap the ride
Promocijska igra avtomobilskega mogotca BMW, ki je bila sestavljena iz serije bolj ali manj težkih ugank. Tisti, ki se je prvi prebil skozi serijo miselnih problemov do rešitve, je za nagrado prejel čisto novega »bemflna«. S to igro so odkrili novo tržno nišo, za katero predvidevajo, da jo bodo v prihodnosti še pogostokrat izkoristili.
Status: igra je končana
The beast
Tisti, ki so na promocijskem materialu filma Umetna inteligenca opazili dobro skrite namige, so bili popeljani na internetne strani, kjer so se začeli odkrivati dokazi o bizarni smrti nekega Evana Chana iz leta 2142. Internetne strani so se redno spreminjale, včasih kar izginile, nakar so se pojavile nove. Cloudmakers so igro rešili poleti 2001, le nekaj mesecev po začetku. The Beast je tako naznanila novi žanr moderne zabave.
Status: igra je končana
Tron 2.0
Najverjetneje promocijska ugankarijada za istoimensko videoigro, ki so jo napovedali že pred časom. Na uradni strani se trenutno še ne dogaja nič resnejšega, so pa na voljo zaklenjene datoteke, ki jih boste z malce logičnega mišljenja lahko odklenili in stopili v zgodbo, ki jo trenutno poganja umetna inteligenca. Namig: uporabite modrega smehca, ki se pojavlja na strani.
Status: igra je v začetni fazi
Acheron
Odvetniška firma Landau-Luckman-Lake je decembra 2002 naključnim igralcem poslala različna pisma, ki so po dešifriranju skupaj tvorila naslednje sporočilo: »Dogaja se. Ne morem ga ustaviti. Potreboval bom pomoč. – Jake.« Kdo je Jake in kaj se dogaja, ni bilo jasno nikomur in tudi namigov ni bilo, dokler se ni igra L3 preimenovala v Acheron in zadeve so se začele svitati. Nekaj se bo res zgodilo, a za zdaj še vsi potrpežljivo čakajo.
Status: igra je v fazi zbiranja registracij, začela se bo letos poleti
Chasing the wish
Obstaja legenda, skrivnost, ki je zapisana v mitih in ljudskih pripovedkah in odmeva v naših sanjah in fantazijah. Namreč, kaj če bi se v nekem izjemnem trenutku v našem življenju prikazalo magično bitje, Želja, ki bi nam omogočala uresničitev ene spontane želje? In kaj, če se to bitje res pojavlja in po obredu izbriše naš spomin, da se je ne moremo spomniti? Bi jo želeli ujeti? Bi jo želeli izrabiti? Imate željo, da ujamete Željo?
Status: igra je v teku in je brezplačna
Timehunt
Spletni lov za zakladom, ki bo ob začetku ponujal več kot sto strani ugank in rebusov, primerno interaktivnih in animiranih. Tisti, ki se včlanijo, postanejo uradni lovci, zmagovalca pa čaka prava nagrada: replika Machine Universalis, naprave, ki odgovori na vsa vprašanja v vesolju. Čudovit dizajn in zelo bogata zgodba, primerna predvsem za izkušene mislece.
Status: igra je v teku
TEKST: Darjo Hrib
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev