Trgovska veriga ukinila samopostrežne blagajne in tudi navedla razlog za to, odziv kupcev pa je bil tak

27. 4. 2025, 06:00 | Uredništvo
Trgovska veriga ukinila samopostrežne blagajne in tudi navedla razlog za to, odziv kupcev pa je bil tak (foto: Profimedia)
Profimedia

Odločili so se za drugačen pristop in opustili samopostrežne blagajne.

Gre za trgovsko veribo Booths iz Velike Britanije, ki se vrača k blagajnam, za katerimi stojijo trgovci. To odločitev so sprejeli že leta 2023 in spremembo so uvedli v 25 od svojih 27 trgovin. Šlo je za prvo tovrstno spremembo v eni večjih britanskih verig supermarketov, medtem ko so vsi drugi uvajali samopostrežne blagajne in drastično zmanjšali število klasičnih blagajn. Zdaj je generalni direktor verige Nigel Murray razkril, da ima ta poteza ključno vlogo pri izboljšanju zadovoljstva strank v Boothsu, poroča portal Daily Mail.

To potezo je pozdravila tudi direktorica dobrodelne organizacije Age UK, Caroline Abrahams, ki je za MailOnline povedala, da nekateri starejši kupci v supermarketih "res ne marajo« samopostrežnih blagajn, saj imajo lahko težave s skeniranjem ali plačilom svojih nakupov." Dodala je, da mnogi starejši ljudje radi poklepetajo z blagajničarjem, zato je odločitev verige Booths označila za pozitiven korak.

Kaj pravijo kupci?

"Bravo Booths – bil sem le v nekaj vaših poslovalnicah, v bližini Lake Districta, ko smo tam dopustovali. Čudoviti, čisti, dobro vodeni supermarketi. Ravno tako dobri kot Waitrose in cenejši," jim je sporočil en kupec, drugi pa je dejal: "Vsak, ki poveličuje samopostrežne blagajne, bi moral dobiti lopatko in oditi v kuhinjo, ko si zaželi burger pri McDonald’su. Jaz? Ko plačam za blago ali storitev, pričakujem, da bom obravnavan kot stranka, ne kot neplačani uslužbenec."

Sicer so komentatorji še pozvali konkurenčne supermarkete, naj sledijo temu zgledu. "Samopostrežne blagajne so zanič, še posebej v Sainsbury’su - pri vsakem drugem izdelku je potrebna pomoč asistenta. Dvakrat dlje traja, da prideš skozi," se je hudoval kupec. "Vedno moram čakati celo večnost, da najdem osebje v Sainsbury’su. Pogosto vidim tri ali štiri kupce s prižganimi rdečimi lučkami nad blagajnami, ki samo stojijo tam," je dodal drugi.

Samopostrežne ali klasične blagajne - generacijsko vprašanje

"Številni starejši ljudje radi poklepetajo z zaposlenimi na blagajnah, zato je pozitivno, če se nekateri supermarketi vračajo k blagajnam z osebjem. Ko se tehnologija razvija, je razumljivo, da organizacije iščejo načine za avtomatizacijo, a pomembno je, da se zavedajo, da je za nekatere - še posebej starejše - te nove pristope težko uporabljati," je poudarila Caroline Abrahams iz organizacije Age UK.

Pozitivni učinki spremembe

Nigel Murray je še razkril, da je odločitev podjetja Booths pripomogla k zmanjšanju kraj in hitrejši blagajniški izkušnji. Za revijo The Grocer je dejal: "Naša ocena zadovoljstva strank je zdaj 74, kar je več kot prej (70 od 100). To ni samo posledica ukinitve samopostrežnih blagajn, a če pogledamo z vidika storitve in pričakovanj, dosegamo odlične rezultate."

Sicer je bilo podjetje Booths jeustanovljeno leta 1847 in je od takrat naprej ostalo v družinski lasti. Iz ene trgovine so se razširili na 27 poslovalnic po severu Anglije in zaposlujejo okoli 3.000 ljudi. Odločitev za vrnitev k navadnim blagajnam je prišla v času, ko večina supermarketov uvaja vedno več samopostrežnih blagajn.

Prejšnji mesec je trgovska veriga Tesco nadaljevala z uvedbo sistema Scan As You Shop (SAYS). Nekateri kupci so bili navdušeni nad napredno tehnologijo, drugi pa so jo primerjali z varnostnimi pregledi na letališčih in jo opisali kot korak daleč stran od tradicionalnih blagajn, nekateri celo kot "distopično" izkušnjo. Kupci ob vstopu vzamejo skener in sproti skenirajo vsak izdelek, ki ga dajo v voziček ali košarico. Ob koncu nakupa lahko plačajo vse, ne da bi morali iti skozi blagajno. Občasno jih sistem naključno izbere za kontrolni pregled, kjer uslužbenec preveri, ali so vsi izdelki pravilno zabeleženi. Novi sistem tudi tehta vozičke in preverja, ali se teža skeniranih izdelkom ujema.

Pazljivo pri spletnem naročanju letalskih vozovnic: ta skriti strošek vam lahko povzroči nemalo sivih las