16. 6. 2020, 10:25 | Promocijska objava

Tudi vi po novem delate od doma? Bodite pozorni na ta dejstva (ne zanemarite točke 3!)

SHUTTERSTOCK

Delo od doma, ki je bilo v marsikaterem primeru nujno v času pandemije, se je v veliko podjetjih zelo dobro obneslo in prepričalo tudi zaposlene, ki so izkusili ta način opravljanja službenih obveznosti, zato se je pojavil splošni trend, da bi se v prihodnje preusmerili v (delno) delo od doma. Če delovno mesto to seveda dopušča.

Delodajalci so v času karantene ugotavljali celo, da je delo od doma v nekaterih primerih bolj produktivno, fleksibilno, učinkovitejše. Če so zagotovljeni določeni pogoji, ima verjetno res lahko neko dodano vrednost. In medtem ko delodajalec prihrani pri stroških prevoza na delo in najema pisarn, lahko določen znesek nameni opremljanju zaposlenih z vsemi orodji, ki jih potrebujejo za delo od doma.

1 Delovna orodja in materiali

Delodajalci morajo zagotoviti vsa potrebna delovna sredstva, orodja in materiale, da lahko njihovi zaposleni nemoteno opravljajo svoje delo doma. Službeni računalnik, službeni telefon, pisarniški material ... to je seveda eden od bistvenih pogojev, ki jih mora podjetje nuditi svojim zaposlenim, od katerih pričakuje, da bodo korektno in povsem v celoti svoje delovne naloge opravili od doma.

2 Stik z delodajalcem in sodelavci

Drugi pomembni pogoj je dosegljivost delavca, ki dela na domu. Ta mora biti v času delovnih ur delodajalcu na voljo prek telefona, videoklica, elektronske pošte ... Ta način dela ima že tako ali tako predvsem to slabost, da zmanjšuje stik z delodajalcem in sodelavci na splošno, s katerimi lahko v živo lažje delimo ideje in razmišljanja. 

3 Organizacija 

Vprašanje organizacije dela in prostega časa morata delodajalec in zaposleni povsem jasno rešiti, da ne pride do kakršnihkoli zapletov. Delodajalec se mora pri delu od doma med drugim opredeliti do načina spremljanja opravljenih delovnih nalog in rezultatov zaposlenega oziroma mu omogočiti, da vodi dnevno evidenco o številu opravljenih ur in o tem poroča delodajalcu. Delavec, ki opravlja delo na domu, mora torej voditi dnevno evidenco delovnega časa in jo posredovati delodajalcu ali morda sporoča le podatke o številu opravljenih ur dnevno, če so ti drugačni od polnega delovnega časa. Delovni čas lahko beležite tudi prek spletne ali mobilne aplikacije.

4 Omrežna povezava

Za delo od doma je v večini primerov seveda več kot nujna dobra omrežna povezava, ki po možnosti omogoča tudi varno povezavo v omrežje delodajalca. Da lahko zaposleni nemoteno dela od doma, je prvi korak pred tem, ki je pomemben, izbira pravega operaterja. Ko ga izbirate oziroma tudi če ste ga že izbrali, razmislite, ali vam dejansko nudi vse, kar potrebujete, da si lahko nemoteno opravljate svoje delovne naloge. Pri tem bodite osredotočeni na uporabnost in prednosti mobilnega ali fiksnega omrežja oziroma njegovo stabilnost in zagotavljanje storitev.

Če morda še ne veste, je omrežje Telemach prejelo certifikat za najboljše omrežje po uporabniški izkušnji na slovenskem trgu, ki ga je izdala neodvisna mednarodna družba Umlaut. 

Dolgoročni razvoj mobilnega in fiksnega omrežja, več kot 100 milijonov naložb ter napredna tehnologija in inovacije zdaj uporabnikom v Sloveniji potrjeno ponujajo najboljšo uporabniško izkušnjo tako na področju mobilnih kot fiksnih storitev.