10. 8. 2020, 12:38 | Vir: STA
V koprskem pristanišču bodo v naslednjih dneh začeli podaljševati prvi pomol
V koprskem pristanišču bodo v naslednjih dneh začeli podaljševati prvi pomol, dela pa se bodo v skladu z omejitvami okoljevarstvenega soglasja izvajala le po dve uri dnevno. Gre za ključen strateški projekt Luke Koper, ki ji bo omogočil ohranitev primata na pretovoru zabojnikov v severnem Jadranu.
Projekt podaljšanja prvega pomola zajema izgradnjo operativne obale dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra ter izgradnjo skladiščnih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 kvadratnih metrov.
Najprej bodo do konca marca 2021 zgradili operativno obalo, skladiščne površine za zabojnike pa bodo zaključene predvidoma leto kasneje, so danes sporočili iz Luke Koper.
Gradbeno dovoljenje za podaljšanje prvega pomola, ki velja za ključen strateški projekt družbe, so dobili že pred dvema letoma, a pot do njega je bila mukotrpna in je vključevala tudi pogajanja z lokalno skupnostjo. Koprska občina je namreč dolgo časa nasprotovala podaljšanju prvega pomola tik ob mestnem središču, zaradi škodljivih vplivov pristaniške dejavnosti pa se je tudi nekajkrat pritožila na izdajo okoljskega soglasja.
Julija 2018 sta občina in Luka dosegli dogovor, ki predvideva izvedbo omilitvenih ukrepov za zmanjšanje vplivov pristanišča in med drugim ustanovitev posebnega okoljskega sklada. Gradbeno dovoljenje je nato postalo pravnomočno novembra 2018.
Vrednost naložbe
Naložba je vredna 45,6 milijona evrov in se bo v manjšem delu sofinancirala tudi iz evropskih sredstev, dela pa so zaupali podjetju Kolektor Koling s partnerjema Grafist in Adriaing.
Zdaj so iz Luke Koper sporočili, da bo projekt v naslednjih dneh stekel. Dela bodo potekala v skladu z omejitvami okoljevarstvenega soglasja, kar pomeni, da se bodo izvajala le med delavniki, med 7. in 18. uro, in sicer dve uri dnevno.
S tem pa širitev kontejnerskega terminala še ni zaključena, saj se bo po letu 2022 raztegnil tudi na severno stran prvega pomola. Kot so že pred časom pojasnili v družbi, bodo samo v posodobitev in povečanje kontejnerskega termina vložili skupaj okoli 235 milijonov evrov, pri čemer je bil del investicij, vključno z nabavo novih dvigal, poglabljanjem bazena, novimi tiri in še nekaj drugimi investicijami, že realiziran.
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem