14. 5. 2022, 09:00 | Vir: STA
Veste kaj je "fair trade"?
World Fair Trade Organization se vsako leto trudi ozaveščati ljudi in predvsem potrošnike.
14. maja obeležujemo svetovni dan pravične trgovine, ki letos v ospredje postavlja podnebno pravičnost. Kot so pojasnili v nevladni organizaciji Focus, je cilj pravične trgovine zagotoviti pravične, vključujoče in trajnostne rešitve za ljudi, ki trpijo zaradi posledic podnebne krize, in hkrati odpraviti temeljne vzroke podnebnih sprememb.
"V teh časih se nam zdi še pomembneje, da se pri oblikovanju prihodnosti upošteva vrednote, kot so: pravična tranzicija, pravična trgovina, podnebna pravičnost, odrast, solidarnost, upoštevanje planetarnih omejitev ipd.," so ob svetovnem dnevu pravične trgovine poudarili v društvu za sonaraven razvoj Focus.
Kot so zapisali v sporočilu za javnost, skupaj z Gibanjem za pravično trgovino ter podporniki in somišljeniki ta dan že tradicionalno obeležujejo z druženjem na pikniku v enem izmed ljubljanskih parkov, tokrat bo druženje potekalo na Špici. "Delimo mnenja in uporabna znanja, odpiramo nove poglede na svet in se družimo v zero-waste antipotrošniškem duhu," so navedli.
Udeleženci piknika si bodo med drugim lahko izvezli družbeno angažirano vezenino, potiskali torbo ali majico ter izvedeli več o globalizaciji, podnebni krizi in svetovni ekonomski ureditvi ali pa iz Knjižnice reči vzeli kakšno stvar, ki jo potrebujejo.
Organizatorji piknika si želijo, da bi pridelava, predelava in trgovinska izmenjava potekale na način, ki pred ustvarjanje dobička postavlja dostojno življenje in ohranjeno okolje. "Prihodnosti z manj izkoriščanja, manj potrošnje, manj betona, manj odpadkov in z več trajnosti, več solidarnosti, več pravičnosti, več skupnosti, več sodelovanja, več blaginje, več narave," so nanizali želje.
Za piknik po njihovih navedbah sicer velja, da udeleženci sami poskrbijo za hrano in pijačo. Ob tem pozivajo, da naj bosta hrana in pijača lokalnega in ekološkega izvora ali pridelana po načelih pravične trgovine ter dostavljena v povratni in okolju čim bolj prijazni embalaži.
Novo na Metroplay: “Ljudje mislijo, da je podjetništvo bogastvo brez truda!” | Marko Verdev