Vse skupaj so zakuhali vplivneži, zaradi navdušenja nad dubajsko čokolado vlada pomanjkanje te sestavine, kakšne bodo posledice?

23. 4. 2025, 08:00 | Uredništvo
Vse skupaj so zakuhali vplivneži, zaradi navdušenja nad dubajsko čokolado vlada pomanjkanje te sestavine, kakšne bodo posledice? (foto: Profimedia)
Profimedia

Očitno je priljubljenost te sladice le malce prehuda, bi lahko rekli ob tej novici.

Družbeno omrežje TikTok očitno resnično vpliva tudi na svetovno kmetijstvo, poročajo tuji mediji. Viralen video je bil namreč dovolj, da sproži val povpraševanja po dubajski čokoladi in povzroči svetovno pomanjkanje ene od njenih bistvenih sestavin - pistacij.

pistacije.jpg
Pistacije
Profimedia

Zaradi viralnih objav na TikToku je sladici uspelo povzročiti motnje na svetovnem trgu oreščkov. Glavni sestavini priljubljene čokolade sta mlečna čokolada in pistacije - gre za sladico, ki je dobesedno čez noč postala svetovni hit. Vse skupaj pa se je začelo leta 2023, ko je bil na TikToku objavljen prvi video, v katerem je uporabnik navdušeno predstavil to sladico. Posnetek je zbral več kot 120 milijonov ogledov, kmalu pa so sledili številni podobni videi. Rezultat? Globalno povpraševanje po tej luksuzni čokoladi je eksplodiralo, proizvajalci pa so ostali brez zadostne količine osnovnih sestavin.

Že prej je bila ponudba omejena

Pistacije, ki jih največ pridelajo v Združenih državah Amerike in Iranu, so se znašle v središču te sladke krize. Cena teh oreščkov je v enem letu poskočila s 7,65 na 10,30 dolarja za funt, je za Financial Times potrdil Giles Hacking iz britanskega podjetja CG Hacking. Že prej je bila ponudba omejena zaradi slabše letine v ZDA, kjer so bile pistacije na voljo predvsem v lupini, ne pa oluščene, kar je nujno za proizvodnjo prej omenjene čokolade.

Ne morejo zadostiti povpraševanju

Iranski izvoz pistacij v Združene arabske emirate se je med oktobrom in marcem povečal za 40 odstotkov, kar dodatno potrjuje rast povpraševanja. Originalni proizvajalec dubajske čokolade je podjetje Fix iz Združenih arabskih emiratov, a so se kmalu v proizvodnjo vključile tudi znane svetovne blagovne znamke, kot sta Läderach in Lindt.

Kljub temu pa niti ti proizvajalci trenutno ne morejo zadostiti povpraševanju. Nekateri trgovci že uvajajo omejitve pri količini te čokolade, ki jo lahko kupi posameznik. "Povpraševanje po dubajski čokoladi je presenetilo celotno industrijo – kot da bi se pojavilo od nikjer," je povedal Charles Jandreau, direktor podjetja Prestat Chocholates ob komentiranju čokoladne mrzlice, ki so jo zanetili TikTok vplivneži.

Priljubljena veriga restavracij s hitro prehrano prihaja tudi v Slovenijo