Grajenje dobrih poslovnih odnosov je dolgoročna naloga, ki zahteva konstanten trud in nas že v najboljših okoliščinah pogosto postavlja pred težke izzive. Zadnji tedni ob tem niso bili v veliko pomoč, saj so na preizkušnjo postavili številne vezi, ki jih je marsikdo lahko gojil zgolj s pomočjo tehnologije.
Tudi v poslovnem svetu smo se zadnje mesece soočali z oteženo komunikacijo in pomanjkanjem pristnih človeških stikov. Grajenje uspešnih odnosov med zaposlenimi in nadrejenimi pa zna biti izziv že v idealnih pogojih. Pri osredotočanju na kritične potrebe podjetja, vodje prepogosto pozabijo na najbolj pomemben del vsake poslovne zgodbe – njene ljudi.
Osebna rast je nekaj, na čemer morajo veliko delati tudi vodje. Poročilo študije People Management, ki so jo opravili na več kot 1000 zaposlenih, kaže, katere lastnosti najbolj pogrešajo pri svojih vodjah. Kar 80 odstotkov vprašanih se strinja, da je na vrhu seznama kompetenc, ki jih najpogosteje pogrešajo pri nadrejenih, prav spodnjih 5 naštetih.
Smiselno delegiranje nalog
Zavedanje, kdo so zaposleni, v čem so dobri in katere zadolžitve jim niso najbolj pisane na kožo, je nekaj, kar mora imeti dober vodja. Le tako lahko delegira naloge na način, da bodo opravljene v najboljši različici. Kdo se dobro odziva v stresnih in kritičnih situacijah, kdo je natančen, kdo hiter, kdo najbolj pozorno sledi danim navodilom in kdo blesti v improvizaciji? Poznavanje lastnosti zaposlenih in zavedanje, da niso vsi enako dobri na enakih področjih, je ključ do uspešne razdelitve nalog.
Učinkovito podajanje povratnih informacij
Učinkovito podajanje feedbacka je lastnost, ki jo pri svojih nadrejenih na prvem mestu najbolj pogreša 17 odstotkov vprašanih. Med takšne vodje spadajo tisti, ki ne znajo podati kritike (ali pohvale) na primeren način. In prav kritika (ali pohvala) je ključ do rasti in razvoja nadaljnjih kompetenc.
Feedback mora biti pravočasen in specifičen – ko gre za slabo in tudi ko gre za dobro opravljeno delo. Če je kritika preveč generična in nenatančna, se zaposleni iz nje ne bo ničesar naučil in ne bo vedel, kako stvar naslednjič opraviti bolje. Občutek za iskreno podajanje vtisov, ki pa mora temeljiti na dobrih namenih, je ključ do konstruktivnih priložnosti za učenje.
Dobro upravljanje s časom
Tretja najpogosteje izpostavljena lastnost, ki jo zaposleni pogrešajo pri vodjah, je dober občutek za upravljanje s časom. Bodisi je to pri delegiranju nalog, kjer je treba oceniti, koliko časa kakšna naloga dejansko zahteva, bodisi pri občutku za podajanje feedbacka, ko na potrditvi ali komentarjih vodje temelji nadaljevanje naloge. Če morajo zaposleni čakati na potrditev vodje in vmes delo čaka zaradi njegove slabe organizacije časa, to otežuje delo celotne ekipe.
Zavedanje pomembnosti timbildinga
V poročilu People Management kar 28 odstotkov vprašanih meni, da je zmožnost povezovanja ekipe tista kompetenca, ki jo pri vodjah najbolj pogrešajo. Dober timbilding je lepilo, ki drži skupaj ekipo. Usklajena ekipa pa je tista, ki drži skupaj, ko stvari ne gredo po načrtih, družno išče rešitve, sprejema kompromise in dela dobro.
Odprta komunikacija
Sposobnost dobrega in odprtega komuniciranje je v trenutnem izoliranem svetu še bolj pomembna kot sicer. Zaposleni nikoli ne bi smeli imeti občutka, da česa, kar se tiče njihove dela ali celo podjetja, v katerem delajo, ni primerno vprašati svojih nadrejenih. Delo v okolju, kjer so karte na mizi, je zaradi transparentnosti zagotovo manj stresno in bolj produktivno. In čeprav je dobra komunikacija zadnja na tem seznamu, gre verjetno za lastnost, ki je na prvem mestu tako pri poslovnih kot zasebnih odnosih.
PREBERITE ŠE: Kako izkoreniniti zastonjkarstvo na račun prijateljev in jih dejansko podpreti ALI Kaj je sindrom prevaranta in zakaj je čas, da opravite z njim