Seveda ne gre le za gostince, ampak tudi trgovce, prodajalce in druge poklice, ki praviloma delajo z ljudmi. Nekateri znajo to bolje kot drugi, vsi pa se sčasoma naučijo ločiti zahtevne in neprijetne od prijaznih in priljudnih strank. In to takoj, ko ti stopijo skozi vrata.
Kako jim to uspe?
Enostavno. Berejo vašo govorico telesa, poslušajo, kaj govorite in kakšen odnos imate do njega, pa tudi kako se vedete do ljudi, v katerih družbi ste. Že teh nekaj stvari je dovolj, da vedo, ali ste zoprnež ali prijetnež.
Nedavne študije so še pokazale, da v dobi koronavirusa, natakarji takoj vidijo tudi, kako odgovorni ste do drugih ljudi. To ocenijo na podlagi tega, kako spoštujete ukrep fizične distance, ali pravilno nosite masko in ali si dezinficirate roke z gelom, ki vam je na uporabo pri vhodu v lokal.
Naslednja stvar, na katero so pozorni, je, ali ste svoj pogled dvignili od ekrana svojega pametnega telefona, ga pogledali in namenili kakšno besedo ljudem, s katerimi ste prišli.
Če ste človek, ki nima neprestano v rokah mobilnega telefona, mu boste ljubši, saj tako dobijo občutek, da ste bolj 'pri stvari', resnični.
"To so ljudje, s katerimi se radi pogovarjamo, kaj pokomentiramo. Četudi ne pusti nobene napitnine, raje postrežem takšne ljudi kot tiste, ki svojega pogleda sploh ne dvignejo od telefona," je za MSN povedal natakar Morgan Taylor.
Poleg odnosa, ki ga vzpostavite z njim, bo natakar vedno opazil tudi, kako se vedete do ljudi, s katerimi ste v družbi, torej tudi partnerja in otrok.
"Najljubše so mi družine z otroki, rad poklepetam z njimi, jih postrežem in se pohecam z otroki," pove Jacom Cohen, ki že deset let dela v gostinstvu. "Žalosti pa me, da novodobni starši otrokom v roke porinejo tablico ali mobitel, nato pa jih ignorirajo dokler ne spijejo kavo po obroku."
Ko pridete v restavracijo, ali si vedno sami iščete prosto mizo, za katero bi sedli?
Prenehajte s tem. To je njihovo delo.
V restavracijah imajo mize pogosto razporejene po njihovem notranjem organizacijskem sistemu, zato je najbolje, da počakate natakarja, da vam on odredi eno od miz glede na rezervacije in število gostov.
Podobno je z zlaganjem umazane posode na mizi.
Če mislite, da jim tako olajšate delo, ker ste se odločili zložiti krožnike in umazan pribor skupaj, se motite. V restavracijah imajo svoj način pospravljanja in v resnici jim ni najbolj ljubo, če to kdo drug naredi namestno njih.
Želite sladico na koncu večerje, pa ste zanjo pocukali kar prvega natakarja, ki ste ga ujeli, da je šel mimo vaše mize?
To je še ena stvar, ki je ne marajo. Na ta način samo ustvarjate kaos za natakarja, ki vas sicer streže, težave pa se bodo pojavile, ko vam bo moral izstaviti račun, saj se bo moral pred tem posvetovati (in jih loviti v akciji strežbe drugih gostov) z ostalim personalom.
Če nekaj časa ne vidite 'svojega' natakarja, prosite nekoga iz osebja, naj mu sporoči, da si želite še nekaj naročiti.
Novo na Metroplay: Ines Erbus o avtoimuni bolezni, ljubezni do hrvaščine in potovanjih